Fler smidiga nyheter i Trollhättan Energis app

I dagarna uppdateras Trollhättan Energis app med fler smidiga funktioner. Förutom ett nytt och fräscht utseende ges du möjligheten att exempelvis styra när du vill ha påminnelsenotisen om din sophämtning. Plus att du får full överblick över dina fakturor och tjänster. - Nu kan kunderna se viss information från "Mina sidor" även i appen och det vet jag att många har frågat efter, säger Kenneth Wilson, som ansvarar för utvecklingsprocessen.

Hösten 2020 gjordes den senaste stora uppdateringen, då inloggning med Bank ID infördes. Anledningen var att öka appens säkerhet, just för att som nu kunna integrera fler tjänster som bygger på personliga kunduppgifter. 

– Vi har testanvändare som hela tiden ger oss input och idéer om hur vi kan utveckla servicen via appen ytterligare. Nu tar vi ännu ett steg, säger Kenneth Wilson.

Välj när du vill ha “sopnotiserna”

Förutom att viss information från “Mina sidor” nu gör entré i appen, kan du dessutom välja när du vill ha dina pushnotiser inför nästa sophämtning.

– Du väljer ett halvtimmesintervall mellan klockan 15 och 22 dagen innan, då du vet att du oftast inte är uppbokad med något annat och kanske lätt missar påminnelsen, förklarar Kenneth.

Dessutom får du i fortsättningen alla pushnotiserna sparade och samlade på ett och samma ställe i appen, så att du lätt kan gå in och se dem i efterhand innan du eventuellt tar bort dem. Du som har en Apple-enhet kan dock behöva göra justeringar i notisinställningarna då de nyligen infört en ny version av sin notishantering.

Apple inför en delvis ny notishantering

– Apple införde nyligen ett nytt operativsystem iOS 15 och iPadOS 15. Det kan påverka notiserna från vår app och om du märker att de inte kommer som de brukar ska du se över inställningarna, tipsar Kenneth.

På Apples supportsidor finns mer information om deras nya notishantering https://support.apple.com/sv-se/guide/iphone/iph7c3d96bab/ios

Under rubriken ”Ny notishantering i iOS 15 och iPadOS 15” bland våra Frågor och svar om appen hittar du också mer information om hur vi hanterar Apples nya notishantering.

Nedladdad på drygt 11.600 enheter

Trollhättan Energis app finns nedladdad på drygt 11.600 mobila enheter. De generella delarna med öppettider, nyheter, driftinformation, lediga jobb och avfallsguiden finns förstås kvar, precis som tidigare. Men utseendet är helt nytt och det är lättare att hitta.

– Syftet med appen är att den ska underlätta för kunderna och nu kan vi ge en snabb överblick av såväl energianvändning som fakturainformation. Och vi kommer att presentera fler förbättringar förhoppningsvis redan i höst, säger Kenneth Wilson.

Han hoppas bland annat att det inom en inte allt för avlägsen framtid ska gå att se den kommande veckans öppettider på Återvinningscentralen Håjum, idag visas två dagar. Gärna tillsammans med en packlista utifrån hur centralen är utformad, så att det med hjälp av appen blir lättare och smidigare för dig som besökare att lämna till återvinning när du väl är på plats.

– Vår ambition är att hela tiden utveckla appen så att den ger mest nytta för kunderna, påpekar Kenneth.

Huvudnyheterna i den nya appversionen 6.0

  • Ett helt nytt och fräscht utseende
  • Alla notiser är samlade på ett ställe där du kan filtrera och markera notiserna som lästa/olästa
  • Du kan själv välja när du vill ha påminnelsenotiserna för din sophämtning; 30-minutersintervaller mellan 15:00-22:00 dagen innan
  • Du ser dina fakturor och din användningsstatistik för dina tjänster

Nyheten publicerad: 2021-09-27

Senaste nyheterna

En grupp distributionselektriker framför ett ställverk

2022-09-26

Avgiftsjusteringar 2023: För fortsatta investeringar och underhåll

Trollhättan Energi fortsätter med långsiktiga investeringar och löpande underhåll för att vidareutveckla avfallshantering, återvinning och infrastrukturen för el, vatten, avlopp, fiber och fjärrvärme. Vid årsskiftet innebär det en avgiftsjustering motsvarande 99 kronor i månaden för den vanligaste villakunden, utan fjärrvärme. Den ökade inflationen och världslägets stora inverkan på energisektorn påverkar de nya avgiftsnivåerna. Framför allt inom elnät och fjärrvärme.

2022-09-26

“Förbered dig – och undvik att hamstra”

Denna måndag är starten på den årliga Krisberedskapsveckan. De senaste åren med pandemi och Rysslands invasion av Ukraina har gjort att vi alla insett att vi måste vara beredda på att allting inte alltid fungerar som vanligt. - Vi behöver inte hamstra i panik, utan i stället lära oss att alltid ha en grundberedskap som gör att vi kan klara oss ungefär en vecka om viktiga samhällsfunktioner som el, värme och vattenförsörjningen sätts ur spel, säger Trollhättan Energis Informations- och säkerhetsansvarige Johan Bogfors.

Järnvägsbron i Trollhättan upplyst på kvällen

2022-09-21

Bli mer energismart i vinter – öppet hus den 10 oktober

Vi får många samtal och besök från oroliga kunder. Elpriserna slår rekord och vi har en vinter framför oss. Därför bjuder vi in till öppet hus där du får reda på hur el- och energimarknaden fungerar och vår roll. Vi ger också tips och trix på hur du kan bli mer energismart. Och - framför allt vill vi ge dig chansen att ställa frågor till oss. Välkommen!

Faktura elsladd

2022-09-08

“Vi planerar inte att säga upp bundna avtal”

Under gårdagen rapporterades det om att elbolag tittade möjligheten att säga upp avtal på grund av en oförutsedd händelse relaterad till Rysslands krig i Ukraina.

Tre tjejer står bakom en sopbil

2022-09-02

Ändrad sophämtning vecka 36

Du som har tömning under vecka 36 ställer ut dina sopkärl en dag tidigare än ordinarie hämtningsdag och låter sopkärlen stå tills det är tömt.

Två kvinnor håller ett diplom i kontorsmiljö

2022-08-29

Trollhättan Energi certifierad Schysst Elhandlare

Att bry sig om sina kunder och finnas nära tillhands som leverantör av trygga produkter och tjänster har alltid varit ambitionen för Trollhättan Energi. - Därför känns det såklart extra roligt att vi nu också ha fått certifieringen "Schysst elhandel" av branschorganisationen Energiföretagen Sverige. Vi uppfyller alla 18 kundlöften - och har dessutom lagt till ett nittonde, säger Mia Biselius, elhandelsansvarig hos Trollhättan Energi.

Mörka moln och blixtrar i regnet

2022-08-16

Mer regn väntas i veckan – så gör du om du har drabbats av en källaröversvämning

Måndagens åsk- och regnoväder orsakade översvämningar på flera håll i Trollhättan. Ovädret gjorde också att några kunder förlorade strömmen under en kort period.

2022-07-04

Streamad värme gav positivt klimatbokslut

Att så många företag och privatkunder streamar sin värme är en mycket starkt bidragande orsak till att Trollhättan Energis produkter och tjänster bidrar till att Trollhätteborna tillsammans undviker 42 000 ton koldioxidutsläpp under ett år. Det visar klimatbokslutet som gjorts för 2021.

Solen går upp över Trollhättan stad

2022-06-28

Just nu: fiber- och värmekunder fortfarande påverkade av gårdagens åskoväder

Just nu får vi in en hel del samtal från kunder som har problem med fiber, varmvatten och värme efter gårdagens åskoväder och strömavbrott. Vi jobbar så fort vi kan med att åtgärda felen.

Luftburet elnät

2022-06-28

Därför försvann strömmen i Trollhättan igår

Under måndagseftermiddagen drog ett kraftigt regn- och åskoväder in över Trollhättan vilket orsakade strömavbrott i stora delar av staden.

Tre tjejer står bakom en sopbil

2022-06-20

Ändrad sophämtning midsommarveckan (vecka 25)

Du som har tömning under vecka 25 ställer ut dina sopkärl en dag tidigare än ordinarie hämtningsdag och låter sopkärlen stå tills det är tömt.

2022-06-17

Nu är sprängningarna i avloppsreningsverket igång för utbyggd biologisk rening

I måndags 13 juni 2022 inleddes sprängningarna i berget vid Arvidstorps avloppsreningsverk. Lagom till julafton 2024 ska den utbyggda biologiska reningen vara färdig. - Nu börjar det på riktigt efter flera års projektering och planering, säger Synnöve Holm, Enhetschef Vatten hos Trollhättan Energi.