Fler smidiga nyheter i Trollhättan Energis app

I dagarna uppdateras Trollhättan Energis app med fler smidiga funktioner. Förutom ett nytt och fräscht utseende ges du möjligheten att exempelvis styra när du vill ha påminnelsenotisen om din sophämtning. Plus att du får full överblick över dina fakturor och tjänster. - Nu kan kunderna se viss information från "Mina sidor" även i appen och det vet jag att många har frågat efter, säger Kenneth Wilson, som ansvarar för utvecklingsprocessen.

Hösten 2020 gjordes den senaste stora uppdateringen, då inloggning med Bank ID infördes. Anledningen var att öka appens säkerhet, just för att som nu kunna integrera fler tjänster som bygger på personliga kunduppgifter. 

– Vi har testanvändare som hela tiden ger oss input och idéer om hur vi kan utveckla servicen via appen ytterligare. Nu tar vi ännu ett steg, säger Kenneth Wilson.

Välj när du vill ha ”sopnotiserna”

Förutom att viss information från ”Mina sidor” nu gör entré i appen, kan du dessutom välja när du vill ha dina pushnotiser inför nästa sophämtning.

– Du väljer ett halvtimmesintervall mellan klockan 15 och 22 dagen innan, då du vet att du oftast inte är uppbokad med något annat och kanske lätt missar påminnelsen, förklarar Kenneth.

Dessutom får du i fortsättningen alla pushnotiserna sparade och samlade på ett och samma ställe i appen, så att du lätt kan gå in och se dem i efterhand innan du eventuellt tar bort dem. Du som har en Apple-enhet kan dock behöva göra justeringar i notisinställningarna då de nyligen infört en ny version av sin notishantering.

Apple inför en delvis ny notishantering

– Apple införde nyligen ett nytt operativsystem iOS 15 och iPadOS 15. Det kan påverka notiserna från vår app och om du märker att de inte kommer som de brukar ska du se över inställningarna, tipsar Kenneth.

På Apples supportsidor finns mer information om deras nya notishantering https://support.apple.com/sv-se/guide/iphone/iph7c3d96bab/ios

Under rubriken ”Ny notishantering i iOS 15 och iPadOS 15” bland våra Frågor och svar om appen hittar du också mer information om hur vi hanterar Apples nya notishantering.

Nedladdad på drygt 11.600 enheter

Trollhättan Energis app finns nedladdad på drygt 11.600 mobila enheter. De generella delarna med öppettider, nyheter, driftinformation, lediga jobb och avfallsguiden finns förstås kvar, precis som tidigare. Men utseendet är helt nytt och det är lättare att hitta.

– Syftet med appen är att den ska underlätta för kunderna och nu kan vi ge en snabb överblick av såväl energianvändning som fakturainformation. Och vi kommer att presentera fler förbättringar förhoppningsvis redan i höst, säger Kenneth Wilson.

Han hoppas bland annat att det inom en inte allt för avlägsen framtid ska gå att se den kommande veckans öppettider på Återvinningscentralen Håjum, idag visas två dagar. Gärna tillsammans med en packlista utifrån hur centralen är utformad, så att det med hjälp av appen blir lättare och smidigare för dig som besökare att lämna till återvinning när du väl är på plats.

– Vår ambition är att hela tiden utveckla appen så att den ger mest nytta för kunderna, påpekar Kenneth.

Huvudnyheterna i den nya appversionen 6.0

  • Ett helt nytt och fräscht utseende
  • Alla notiser är samlade på ett ställe där du kan filtrera och markera notiserna som lästa/olästa
  • Du kan själv välja när du vill ha påminnelsenotiserna för din sophämtning; 30-minutersintervaller mellan 15:00-22:00 dagen innan
  • Du ser dina fakturor och din användningsstatistik för dina tjänster

Nyheten publicerad: 2021-09-27

Senaste nyheterna

2023-02-06

Sprängningarna snart klara: Så byggs den biologiska reningen ut i avloppsreningsverket

För att uppfylla det nya miljötillståndet måste Arvidstorps avloppsreningsverk eliminera ännu mer kväve och fosfor. Samtidigt ökas inflödeskapaciteten från 1000 liter i sekunden till 1400 liter. Nu går det omfattande arbetet med att utveckla den biologiska reningen snart in i nästa fas. Under våren ska det pågående sprängningsarbetet i bergrummet vara helt klart och då påbörjas gjutningen av de utsprängda bassängerna för det tredje biologiska reningssteget. - Det är mycket logistik och en oerhört snäv tidsram, men vi följer tidsplanen, säger Peter Albertson, avdelningschef för avloppsreningsverket.

Chatbot

2023-02-02

Trollhättan Energi fortsätter utveckla kundservicen: Premiär för egna chatboten Thea

Trollhättan Energi fortsätter att utveckla sin kundservice. Den digitala chatboten Thea finns nu tillgänglig dygnet runt för att svara på alla de vanligaste frågorna.

2023-01-26

Nytt insamlingssystem 2025: Förpackningarna hämtas hemma hos dig

Det kommer att bli ännu enklare för hushållen i Trollhättan att återvinna metall, plast, papper och glas. Trollhättan Energi har nu påbörjat omställningen till så kallad fastighetsnära insamling. - Under 2025 är vårt mål att alla villor och fritidshus ska få nya kärl med totalt åtta olika fack för allt hushållsavfall som vi sedan hämtar vid fastigheten, precis som vi gör med restavfall och matavfall idag, säger Ulrika Edh-Spranger, enhetschef avfall och återvinning.

Röd pratbubbla

2023-01-16

Varning för bedrägeri

- Se upp för personer som ringer och säger att de är från Trollhättan Energi och ber dig logga in via ditt Bank-ID. Den uppmaningen ger Trollhättan Energis kundservicechef Henrik Larsson.

Man vid Trollhättan Energi

2023-01-12

Höga elpriser: ”Vi finns här för att svara på frågor”

Det rörliga elpriset är fortsatt högt för stora delar av Sverige. Energimyndigheten och Regeringen rapporterar om att elförsörjningen i Sverige nu är ansträngd men stabil. Henrik Larsson, kundservicechef på Trollhättan Energi: - Vi finns här för att svara på våra kunders frågor.

Albert sågar isär en julgran med restavfallskärl bredvid sig.

2022-12-27

Så återvinner du din barrande julgran

Vi på Trollhättan Energi önskar en riktigt god fortsättning och hoppas att du haft en fin julhelg. Du som har en naturlig gran hemma vill vi redan nu påminna om hur den ska återvinnas när barren börjar ramla av. Bor du i villa är det smidigaste att du klipper ner den och lägger i kärlen för trädgårdsavfall eller restavfall. Bor du i lägenhet stämmer du av min din hyresvärd om återvinningen. Granarna kan självklart också lämnas vid återvinningscentralen Håjum.

Tjej står ute i snön med varseljacka och mössa, vid en väg, tittar in i kameran.

2022-12-19

Stor förbättring planeras av vatten- och avloppsnätet på Hjortmossen

I februari 2023 påbörjar Trollhättan Energi ett omfattande anläggningsarbete på Hjortmossen, där ledningsnätet för både dricksvatten, avloppsvatten och regnvatten ska uppdateras. - Det kommer att bli ganska stora störningar i området under en period, men vi gör detta för att minska risken för översvämningar, avlasta avloppsreningsverket och öka kvaliteten på dricksvattnet ytterligare, säger projektledaren Elin Govik.

Två killar står framför två olika Trollhättan Energifordon

2022-12-09

Trollhättan Energi följer Sveriges energiläge

Just nu är elförsörjningen i Sverige ansträngd, men stabil. Enligt Energimyndigheten finns det en risk för effektbrist under vinterns höglasttimmar (klockan 08.00-11.00 och 16.00-19.00) och den osäkerheten ökar markant när Oskarshamn 3 tas ur drift 9–18 december.

Tjej håller upp en LED-lampa mot kameran och ser glad ut

2022-12-05

Bli en smart elanvädare

Den senaste tiden har elpriserna varit högre än vad vi är vana vid och många kontaktar oss för tips och råd. Genom att se över hur du använder din energi hemma kan du inte bara spara pengar i plånboken, du gör samtidigt en insats för miljön och bidrar till ett mer hållbart samhälle. 

Man i duschen med ordbild över Kraftkombo Hem

2022-11-30

Trollhättan Energi bjuder in – ”köp el tillsammans med oss”

Just nu är situationen på elmarknaden skakig vilket gör att elpriset snabbt kan gå upp och ner. Nu vidareutvecklar Trollhättan Energi konceptet Kraftkombo och bjuder in både privatpersoner och småföretag att köpa el tillsammans med det egna energibolaget.

Tjej och kille står i kontorsmiljö och tittar in i kameran

2022-11-24

Energiläget – så agerar Trollhättan Energi

Det ansträngda läget på energimarknaden och den ökade risken för effektbrist i vinter gör att du behöver se över hur du kan använda din el på ett smart sätt och samtidigt effektivisera din användning av energi. Energimyndighetens budskap är tydligt – varje kilowattimme räknas.

Tjej ler och tittar in i kameran. SKI-logga i bild.

2022-11-21

Elhandel: Trollhättan Energi har Sveriges nöjdaste företagskunder – och tar bronset på privatsidan

Trollhättan Energi har elhandelsbranschens mest nöjda företagskunder i hela Sverige 2022. Det visar en klar förstaplats i den senaste mätningen gjord av Svenskt Kvalitetsindex (SKI). - Resultatet känns helt fantastiskt. I de här extrema tiderna på energimarknaden är det viktigare än någonsin för oss att kroka arm och måna om såväl företags- som privatkunder. Exempelvis handlar vårt succékoncept Kraftkombo precis om det, säger Trollhättan Energis elhandelsansvariga Mia Biselius, som också kan glädjas åt att bolaget tar en bronsplats i SKI-mätningen bland hushållskunderna.  - Det är den bästa placeringen på privatsidan någonsin för oss och visar verkligen att satsningen på schysst elhandel bygger ett långsiktigt förtroende.