Våren 2022 startades arbetet tillsammans med vår kommunikationsbyrå Yo Adrian som har hjälpt oss igenom processen. En mindre arbetsgrupp och en större workshopgrupp bildades, med flera olika personer och kompetenser från Trollhättan Energi, för att få så mycket input som möjligt i arbetet.
Arbetet har skett i fyra faser:
- Input: Enkät genomfördes internt. Två workshopar som gav input kring riktning och fångade upp användningsområden/behov.
- Upptäcka: Yo Adrian genomför benchmark på företag/organisationer med liknande utmaningar och förflyttningsarbete. Detta resulterade i moodboards som illustrerade och exemplifierade givna beståndsdelar till en visuell identitet; layout, färger, bildspråk, typsnitt.
- Kreativ: Koncept och skisser togs fram utifrån moodboards; här fick styrgruppen ett mer konkret designuttryck att ta ställning till.
- Grund ny visuell identitet klart: Koncept, logotyp, bildspråk, typsnitt, mm
Den 28 oktober fattade styrelsen beslut om att implementera ett nytt utseende för Trollhättan Energi.