Driftinformation

Har du ett akut ärende eller upptäckt att något inte står rätt till? Exempelvis ett strömavbrott, vattenläcka, fjärrvärmeläcka eller dylikt? Ring vårt journummer 0520-49 74 00 som är öppet dygnet runt.

Då och då händer det att olyckan är framme, eller att saker inte fungerar som de ska. I sådana lägen är det allra viktigaste för oss att lokalisera och åtgärda problemet. För dig är det däremot information som är allra viktigast, så att du vet vad som händer, hur lång tid avbrottet varar med mera. Här får du information om oförutsedda driftstörningar och planerade avbrott.

Driftstörningar och avbrott

Missfärgat vatten i Hjortmossen

Uppdaterad: Idag 12:30

Vattenavstängning - ÅTGÄRDAT

Uppdaterad: 2021-09-23 15:00

Vattnet avstängt Magnus Åbergsgatan

Uppdaterad: 2021-09-23 11:10

Driftkarta över vårt elnät

Kartan visar Trollhättan Energis elnätsområde. Vid pågående driftstörningar och planerade avbrott i vårt elnät kan du se påverkade områden på kartan.

Berörda kunder aviseras vid en driftstörning genom sms och e-post via vår driftinformationstjänst. Vid planerade avbrott aviseras berörda kunder med brev samt sms och e-post via vår driftinformationstjänst.

 

SMS och e-post vid driftstörning och avbrott

Vid driftstörningar använder Trollhättan Energi en driftinformationstjänst för att informera om planerade eller akuta avstängningar. Vid en kris eller vid mindre allvarliga störningar som till exempel ett elavbrott eller en vattenläcka får alla mobiltelefoner som finns registrerade i området information på sms. Sms:et går ut till alla över 18 år, men är barnets abonnemang registrerat på en förälder, går sms ut även till barnet.

Systemet vi använder skickar ett sms och/eller ett e-postmeddelande (om du registrerat en e-postadress till din adress) till din mobiltelefon. Som abonnent behöver du inte göra något, meddelandet skickas via systemet till den som berörs av avbrottet eller störningen.

Kontrollera och uppdatera din uppgifter

Via formuläret nedan har du möjlighet att kontrollera dina uppgifter, ändra eller lägga till mobilnummer, e-postadress och adresser. Här kan du även ta bort uppgifter. Dessa uppgifter lagras hos vår tjänsteleverantör, dessa samkörs inte med de uppgifter du angett inne på Mina sidor och du kan således behöva uppdatera dina uppgifter på två ställen om du byter telefonnummer eller e-postadress.

Vi är tacksamma om du som har fritidsboende eller tillfälligt boende i någon av våra kommuner kontrollerar att du finns med i registret. Kommunen har skyldighet att informera om störningar eller avbrott i vattenförsörjningen, som till exempel en planerad vattenavstängning eller vattenläcka. Vårt register är baserat på data från Bisnode och teleoperatörerna, uppgifterna lämnar vi inte ut till någon. De personuppgifter som du lämnar till oss behandlas i enlighet med GDPR, läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter här.

Senast granskad: 2021-04-07