Kundservice

Allt på en faktura

För att göra det enkelt för dig som kund får du som har flera abonnemang hos oss – exempelvis el, elnät, vatten & avlopp, renhållning, fjärrvärme eller fiber, allt samlat på en faktura. På Mina sidor kan du logga in och se dina betalda och obetalda fakturor.

Fakturaperiod privatperson

Som privatkund hos oss får du en faktura varje månad.

Fakturaperiod företag

Företag/näringsidkare faktureras varannan månad. Anläggningar som sedan tidigare fakturerats varje månad kommer att fortsätta med det. Trollhättan Energi AB samt Trollhättan Energi Elnät AB har ändrat delbokslutsperiod till tertial istället för kvartal, vilket innebär att vi inte längre kan erbjuda kvartalsfaktura.

Betalningsvillkor

Betalning ska ske i rätt tid. Om så inte sker har Trollhättan Energi AB, om inte annat skriftligen avtalats, rätt att av konsumenten, förutom fakturabeloppet, fodra ränta enligt räntelagen från den i fakturan angivna förfallodagen, samt ersättning för de kostnader som är förenade med dröjsmålet. Hit räknas även kostnader för skriftlig betalningspåminnelse samt kostnader för verkställande av betalning eller annan förpliktelse.

E-faktura

Med e-faktura slipper du få en pappersfaktura med posten. Istället hamnar den direkt i din internetbank. Logga in på Mina sidor för att ändra till E-faktura.

Autogiro

Med autogiro dras pengarna från ditt bankkonto automatiskt på förfallodagen. Pappersfakturan får du som vanligt. Vill du betala med autogiro fyller du i ett medgivande, det gäller tills vidare och du kan när som helst återkalla det och välja att betala räkningarna via pappersfaktura eller E-faktura.

Observera att din autogiroanmälan gäller alla abonnemang på Trollhättan Energi.

Du kan beställa autogiro på tre olika sätt:

 
Trollhättan Energi