Dina rättigheter som konsument

Vi vill att du ska vara nöjd med oss. Så om vi inte lever upp till dina förväntningar vill vi gärna veta det. Vi kan inte lova att vi gör allt perfekt, men vi kan lova att vi försöker. Här kan du ta del av dina konsumenträttigheter.

Om vi har gjort något fel eller om du är missnöjd med hur vi har hanterat ditt ärende är vi tacksamma om du hör av dig till oss. Då lovar vi att vi ska försöka hjälpa dig. Vi kan bara bli bättre om vi får reda på när vi brister.

Kontakta oss

För oss betyder handling mer än ord. Därför jobbar vi alltid med att hitta en lösning som du är nöjd med. Kontakta vår Kundservice för hjälp.

Ångerrätt

När du tecknar ett avtal via telefon, internet eller på en plats utanför vår affärslokal har du alltid 14 dagars ångerrätt. Ångerrätten börjar gälla från dagen då du tecknar avtalet med Trollhättan Energi. Du kan läsa mer om Lag om distansavtal och avtal utanför affärslokaler på Hallå konsument – en rikstäckande upplysningstjänst samordnad av Konsumentverket. Ångerblanketten finns under Relaterade e-tjänster och dokument längre ner på sidan.

Rådgivning

Vill du ta ditt ärende vidare eller få hjälp med att få ditt ärende prövat finns det externa parter du kan vända dig till. Deras uppgift är att hjälpa dig utifrån konsumentlagstiftningen.

Hit kan du vända dig:

Relaterade e-tjänster och dokument

Senast granskad: 2021-04-07