Dina rättigheter som konsument
Vi vill att du ska vara nöjd med oss. Så om vi inte lever upp till dina förväntningar vill vi gärna veta det. Vi kan inte lova att vi gör allt perfekt, men vi kan lova att vi försöker. Här kan du ta del av dina konsumenträttigheter.
Om vi har gjort något fel eller om du är missnöjd med hur vi har hanterat ditt ärende är vi tacksamma om du hör av dig till oss. Då lovar vi att vi ska försöka hjälpa dig. Vi kan bara bli bättre om vi får reda på när vi brister.
Kontakta oss
För oss betyder handling mer än ord. Därför jobbar vi alltid med att hitta en lösning som du är nöjd med. Kontakta vår Kundservice för hjälp.
Ångerrätt
När du tecknar ett avtal via telefon, internet eller på en plats utanför vår affärslokal har du alltid 14 dagars ångerrätt. Ångerrätten börjar gälla från dagen då du tecknar avtalet med Trollhättan Energi. Du kan läsa mer om Lag om distansavtal och avtal utanför affärslokaler på Hallå konsument – en rikstäckande upplysningstjänst samordnad av Konsumentverket. Ångerblanketten finns under Relaterade e-tjänster och dokument längre ner på sidan.
Rådgivning
Vill du ta ditt ärende vidare eller få hjälp med att få ditt ärende prövat finns det externa parter du kan vända dig till. Deras uppgift är att hjälpa dig utifrån konsumentlagstiftningen.
Dina rättigheter som elhandelskund
Här kan du läsa mer om dina rättigheter som elhandelskund. All information finns samlad i ett dokument som du enkelt kan ladda ner här. Dokumentet ger dig en tydlig översikt över dina rättigheter och vad du som kund kan förvänta dig av din elhandelsleverantör.