I oktober 2022 fattade Trollhättan Energis styrelse beslut om att implementera detta nya utseende. Det är över 30 år sedan Trollhättan Energi AB bildades och då togs också den gamla logotypen fram. Då hade vi exempelvis ingen hemsida och kommunikation gjordes på ett helt annat sätt. Så vi har och har haft utmaningar att hantera den gamla logotypen under en lång tid. Det nya utseendet är en investering och vi kommer över tid att spara kostnader trycktekniskt och genom att vi kan göra mycket arbete själva. Att vi skulle byta utseende har vi vetat under flera år och därför också avvaktat med att investera i nya skyltar och dylikt där det faktiskt behövts under flertalet år.
Vi lever i en tid av omställning och förändring, i världen, i Trollhättan och i vårt bolag. Energifrågan är kärnan i omställningen till ett mer klimatsmart liv. Vi ser att vi kan vara navet som möjliggör en hållbar framtid i Trollhättan. Och då vill vi att vårt utseende hänger med så att vi ser ut som det energibolag vi vill vara. Idag och i framtiden. Det är viktigt för oss för att skapa en trovärdighet i det vi gör, för att attrahera morgondagens viktiga kompetenser (framtida kolleger) men också för att våra kunder ska tro på det vi gör, det vi är och det vi levererar.