Så anmäler du flytten till Trollhättan Energi

Det kan vara mycket att tänka på vid en flytt. För att göra det så enkelt som möjligt för dig har vi samlat all information på ett ställe kring flytt av exempelvis el, sophämtning och fjärrvärmeleveranser. Att göra en flyttanmälan hos oss kostar givetvis ingenting. Fyll i formuläret nedan eller ring oss på 020-89 90 00 så hjälper vid dig.

Flytta ut ur hus

1. Ring oss senast två veckor innan du flyttar ut

När du ska flytta ut från ditt hus behöver du säga upp dig från samtliga avtal som hör till din gamla adress. För dig som bor i hus kan detta vara elnät, el, sophämtning, vatten och avlopp, fiber och ibland också fjärrvärme. Det gör du genom att kontakta kundservice och anmäla din utflytt.

2. Bekräftelsebrev

När du gjort din flyttanmälan får du ett bekräftelsebrev hem på posten.

3. Meddela köparna

Tänk på att du som säljare har en plikt att upplysa köparna att du har avslutat abonnemangen och att den nya ägaren nu ska anmäla en inflytt.

Flytta in i hus

1. Ring oss senast två veckor innan du flyttar in

När du flyttar in i ett hus behöver du starta igång följande abonnemang: elnät, el, sophämtning, vatten och avlopp och ibland också fjärrvärme. Detta gör du genom att kontakta kundservice och anmäla din inflyttning.

Elnät

Vi äger och tar hand om elnätet i delar av Trollhättan med omnejd. Oavsett vilken leverantör du köper elen från ser vi till att den levereras felfritt hem till dig. Här kan du läsa mer om Trollhättans elnätstaxa som är bland de lägsta i landet.

El

Om du inte aktivt väljer elbolag på din nya adress får du automatiskt ett anvisat elavtal hos oss. Vi rekommenderar dig därför att teckna ett nytt elavtal. Teckna nytt elavtal här.

Sophämtning

När du flyttar in i ditt nya hus finns ett matavfallskärl (brunt) och ett restavfallskärl (grönt) på plats. Om du vill byta storlek på ditt restavfallskärl kan du göra det gratis en gång inom två månader från inflyttning. Därefter debiteras du per kärlbyte. Mer information om avfall och återvinning hittar du här.

Vatten och avlopp

Vi levererar ditt dricksvatten och tar hand om ditt avloppsvatten. För att kunna ge dig rätt brukningsavgift i ditt nya hus behöver vi få in din mätarställning på vattenmätaren. Läs mer om hur du lämnar mätarställning här.

Fiber

Om det finns fiber indraget till ditt nya hus tar du över det avtalet och för att få Internet behöver du sen själv välja tjänsteleverantör. Välj tjänsteleverantör via bredbandswebben.se. Läs mer om att ansluta dig till vårt fibernät här.

Fjärrvärme

Om ditt nya hus är anslutet till fjärrvärmenätet har du förmånliga priser på uppvärmning. Läs mer om fjärrvärme och jämför priser här.

2. Bekräftelsebrev

När du gjort din flyttanmälan får du ett bekräftelsebrev hem på posten.

Flytta ut ur lägenhet

Vi rekommenderar dig att börja med att anmäla din utflytt. Det gör du genom att fylla i flyttformuläret nedan eller kontakta kundservice så hjälper vi dig. Att anmäla en utflytt innebär att du säger upp dig från de avtal som hör till din gamla adress. För dig som bor i lägenhet är detta elnät och elhandel.

Flytta in i lägenhet

När du flyttar in i en lägenhet behöver du teckna ett elnätsabonnemang och ett elavtal. Fyll i nedanstående formulär eller kontakta oss så ser vi till att du kan tända lampan på din nya adress.

Senast granskad: 2021-04-07