Kunddialogen fortsätter att växa: Nu över 5 000 följare på Facebook

Trollhättan Energi fortsätter att växa även på sociala medier. Över 5 000 Trollhättebor följer oss nu via Facebook. – Det är en viktig vardagskanal i vår relation med våra kunder. Och den är särskilt viktig nu när vi på grund av coronaviruset tillfälligt vill begränsa de personliga besöken hos oss,  säger kommunikatören Sofi Kristiansson. Även […]

Trollhättan Energi fortsätter att växa även på sociala medier. Över 5 000 Trollhättebor följer oss nu via Facebook.
– Det är en viktig vardagskanal i vår relation med våra kunder. Och den är särskilt viktig nu när vi på grund av coronaviruset tillfälligt vill begränsa de personliga besöken hos oss,  säger kommunikatören Sofi Kristiansson.
Även antalet följare på Instagram och Linkedin ökar stadigt.

Smakprov från Facebook

Att finnas tillgänglig i sociala kanaler blir allt viktigare för ett företags relation med omvärlden och sina kunder. Mobilen är en självklar del av vår vardag och Trollhättan Energi har i flera år medvetet satsat på att informera, berätta och ha en löpande dialog med Trollhätteborna om stort och smått.
– Våra produkter och tjänster är ju en direkt del av människors vardagsliv, med allt från sophämtning till elleveranser. Det gör det extra viktigt att vi också har snabba och direkta kommunikationskanaler. Dessutom vill vi att Trollhätteborna ska få chansen att lära känna oss som jobbar här och få en inblick i vår roll och allt vi gör, säger Sofi Kristiansson.

Ett komplement till personlig kundservice

Facebook är fortfarande den kanalen som ökar snabbast och har nu klivit över 5 000 aktiva följare. På Instagram, där medarbetarna turas om att beskriva sin vardag, har Trollhättan Energi ökat till nästan 1 500 följare, medan Linkedin-kontot, som är mer inriktat på företagsrelationer och arbetsmarknad nu har växt till drygt 1 100 följare. Också Trollhättan Energis egen Youtube-kanal, där vi samlar alla filmer som berör verksamheten, får fler så kallade prenumeranter. Det kostar dock inget att prenumerera.
– Dessutom jobbar vi mycket med vår webbsida, samtidigt som vi är väldigt måna om vår personliga service. Vår Kundservice finns på plats alla vardagar och tar dagligen emot hundratals samtal och svarar på mejl och frågor via våra sociala kanaler. Dialog är grunden för en bra relation och vi får dessutom in många bra tips och idéer på hur vi kan utveckla vår verksamhet, påpekar Sofi.

Att ha bra kommunikationskanaler är inte minst viktigt i tider som denna, då coronaviruset påverkar både företag och privatpersoner. För Trollhättan Energis del uppmanar vi just nu våra kunder att i första hand kontakta oss via telefon eller digitalt.

Få driftinformation i mobilen

Vid driftstörningar och annan information som behöver ut snabbt, kan våra kunder via ”Mina sidor” också ansluta sig till en SMS-tjänst och få direktinfo om exempelvis ett elavbrott eller en vattenläcka just där man själv bor. Trollhättan Energis egen app hjälper dig dessutom att hålla reda på allt från sophämtningsdagar till öppettider på Återvinningscentralen Håjum.

Bilden: Kommunikatören Sofi Kristiansson jobbar mycket med Trollhättan Energis sociala kanaler, som fortsätter att växa sett till antalet följare.

Senaste nyheterna

Fjärrvärme, ackumulatortank

2025-10-23

Pressmeddelanden

Ny ackumulator ska lagra mer fjärrvärme – investering i hela Trollhättans energisystem

Trollhättan Energis styrelse har beslutat om att investera cirka 30 miljoner kronor i ytterligare en ny ackumulatortank vid Stallbacka värmeverk. De...

2025-10-21

Pressmeddelanden

Ny elnätsavgift med effektavgift införs för företagskunder

Vid årsskiftet inför Trollhättan Energi en ny prismodell för elnätsavgiften där effektavgift spelar en central roll. Först ut är stora och mel...

2025-10-14

Nyhet

Mobila återvinningscentralen blir permanent – efter lyckad testperiod

Efter en uppskattad testperiod står det nu klart: Den mobila återvinningscentralen blir en del av Trollhättan Energis ordinarie drift. Satsningen h...

2025-10-03

Nyhet

Avsnitt 8: Om att klättra i avfallstrappan, jättejuicepressar, 1884 och gödselsopor

Nu är Trash Talk-podden tillbaka med ett nytt avsnitt. Den här gången fullmatad med allt ifrån pågående utrullning av Hemsortering till varför ...

2025-09-29

Kundinformation

Ny information till dig, elhandelskund, som har ett timprisavtal hos oss.

Från den 1 oktober 2025 går elmarknaden över till att hanteras i 15-minuterspriser. Förändringen innebär att handel av el sker per kvart i stäl...

2025-09-24

Nyhet

Från 1 oktober: smutsiga textilier ska slängas i restavfallet

Från och med den 1 oktober ska textilavfall sorteras i restavfall. Det är en återgång till de krav som gällde innan årsskiftet, då nuvarande so...

2025-09-22

Kundinformation

Ändrad sophämtning vecka 40 (Utbildningsdagar för vår personal)

Du som har tömning under vecka 40 ställer ut dina sopkärl en dag tidigare än ordinarie hämtningsdag och låter sopkärlen stå tills det är töm...

2025-09-17

Kundinformation

”Vi tar ansvar för Trollhättan – därför justerar vi avgifterna”

Trollhättan Energis styrelse har beslutat om justeringar av avgifterna för elnät, vatten och avlopp och avfallshantering från och med 1 januari 20...

Rinnande kran

2025-09-11

Kundinformation

Dags att läsa av vattenmätaren

Är du en av dem som själv behöver läsa av din vattenmätare och rapportera in mätarställningen till oss? I så fall har du nyligen fått ett sms...

2025-09-04

Kundinformation

Störningar i vårt fjärrvärmenät

Efter den större störningen på fjärrvärmenätet har nu alla kunder fått tillbaka sin fjärrvärme.

2025-09-02

Nyhet

Trollhättan får energieffektiv belysning – 8 000 armaturer byts till LED

Snart blir Trollhättans gator både ljusare och mer energieffektiva. Just nu pågår ett projekt där 8000 äldre gatubelysningsarmaturer byts ut til...

2025-09-01

Nyhet

Äntligen dags i Trollhättan – nu får alla villakunder Hemsortering

Den 8 september startar utrullningen av det nya insamlingssystemet med fyrfackskärl. Totalt är det cirka 10 000 kunder som kommer få två nya fyrfa...