Digitalt Hjärta

Höga betyg från kunderna: “Det värmer hjärtat”

Snart firar vi Alla hjärtans dag och då känns det extra roligt att kunna berätta om att förtroendet från våra kunder fortsätter att vara högt. – Vi får fina siffror både med avseende på hur våra kunder upplever vårt bemötande och hur snabbt de får hjälp, säger Sten Kristensson, marknadschef hos Trollhättan Energi.

Trollhättan Energi gör kontinuerliga kundundersökningar under året där det ställs frågor om allt från prisvärdhet på exempelvis el, vatten, sophämtning och fjärrvärme, till hur ofta man tar del av vår information. Den senaste undersökningen visar återigen genomgående väldigt bra resultat.

Bra på hållbarhet

– Det värmer hjärtat att nio av tio kunder säger att de är nöjda med oss och hela 97 procent tycker att vi har ett trevligt bemötande. Och så här har det sett ut över flera års tid. Det är bra betyg med tanke på vår breda verksamhet, där vi måste hantera svårare frågor som exempelvis avstängning av el vid utebliven betalning eller att vi stökar till när vi måste göra grävarbeten mitt inne i stan, säger Sten Kristensson.
En nyhet i årets mätning är att nästan 85 procent tycker att vi är bra på hållbarhet.
– Vi har tidigare inte gjort mätningar på detta och har ändå hoppats på att våra kunder har uppfattat vårt gedigna hållbarhetsarbete. Nu vet vi att mycket mer än majoriteten gör det och det känns bra att få det kvittot.

“Vi vill leverera lite mer än det som bara ska fungera”

Jämfört med övriga energibolag som gör motsvarande kundundersökning kontinuerligt, kan vi konstatera att Trollhättan Energi ligger i topp inom de allra flesta områden, både kring bemötande, hur snabbt problem åtgärdas och hur bolaget uppfattas i sociala medier.
– Det är viktigt att vi inte slår oss till ro. Att kunderna verkligen gillar oss känns fantastiskt. Det visar att vi gör många saker rätt, men inspirerar oss också att försöka bli ännu bättre. Vi känner ett stort ansvar för vår stad och våra kunder och vi vill inget hellre än att leverera det där illa extra utöver det som bara ska fungera, säger Sten Kristensson.

Senaste nyheterna

2025-07-14

Kundinformation

Varning för bedragare.

Vi har fått information om att det finns aktörer som kontaktar våra kunder och utger sig för att komma från Trollhättan Energi – eller arbeta ...

2025-07-01

Reportage

Så frigör Trollhättan plats för framtidens el – utan att bygga ut elnätet

I ett industriområde mitt i Trollhättan pågår ett banbrytande energiprojekt. Med smart styrning och samverkan visar Trollhättan Energi tillsamman...

Representanter från Trollhättan Energi och Enercon skriver under avtal om nytt vindkraftverk utanför Lysekil.

2025-06-30

Pressmeddelanden

Trollhättan Energi tecknar avtal för första vindkraftsprojektet

Trollhättan Energi tar nu nästa steg i sin satsning på förnybar energi. Bolagets första vindkraftsprojekt går in i etableringsfas efter att ett ...

2025-06-25

Nyhet

Stabila kundomdömen trots utmanande år

Årets varumärkesundersökning visar fortsatt starkt förtroende för Trollhättan Energi – men också att det finns områden att förbättra.

2025-06-17

Nyhet

Vi är stolta sponsorer till Trollhättan Pride

Lördagen den 28 juni går årets Pridefestival av stapeln i Trollhättan, ett evenemang som fokuserar på alla människors lika värde och rättighet...

Sopbil i solsken.

2025-06-11

Ändrade hämtningsdagar

Ändrad sophämtning vecka 25 (Midsommarafton)

Du som har tömning under vecka 25 ställer ut dina sopkärl en dag tidigare än ordinarie hämtningsdag och låter sopkärlen stå tills det är töm...

2025-06-04

Nyhet

I september är det dags för nya fyrfackskärl – så går bytet till

Just nu pågår förberedelserna för fullt inför att de nya fyrfackskärlen börjar rulla ut till villakunder i september. Totalt är det cirka 22 0...

2025-06-03

Kundinformation

Ny information till dig, elhandelskund, som har ett timprisavtal hos oss.

Från den 1 oktober 2025 går elmarknaden över till att hanteras i 15-minuterspriser. Förändringen innebär att handel av el sker per kvart i stäl...

Sopbil i solsken.

2025-05-28

Ändrade hämtningsdagar

Ändrad sophämtning vecka 23 (Nationaldagen)

Du som har tömning under vecka 23 ställer ut dina sopkärl en dag tidigare än ordinarie hämtningsdag och låter sopkärlen stå tills det är töm...

Elnät mot himmel

2025-05-26

Nyhet

”Vi strävar efter att hålla nere elnätsavgiften”

Trollhättans kommun, där Trollhättan Energi ansvarar för elnätet, rankas som nummer 27 av Sveriges 290 kommuner med avseende på lägst elnätsav...

2025-05-23

Nyhet

Succé för nya Energiappen. – över 2 500 användare

Trollhättan Energis nya Energiapp har fått en flygande start. Redan drygt 2 500 användare har laddat ner appen – långt fler än väntat. Genom a...

Sopbil i solsken.

2025-05-21

Ändrade hämtningsdagar

Ändrad sophämtning vecka 22 (Kristi himmelsfärd)

Du som har tömning under vecka 22 ställer ut dina sopkärl en dag tidigare än ordinarie hämtningsdag och låter sopkärlen stå tills det är töm...