Höga betyg från kunderna: ”Det känns gott i hjärtat”

Så här på Alla hjärtans dag känns det extra roligt att kunna konstatera att förtroendet från våra kunder fortsätter att öka. –  Vi får fantastiska siffror när det gäller både hur vi bemöter våra kunder och hur nöjd man är med oss som leverantör. Det känns gott i hjärtat, säger Trollhättan Energis vd Pia Brühl […]

Så här på Alla hjärtans dag känns det extra roligt att kunna konstatera att förtroendet från våra kunder fortsätter att öka.
–  Vi får fantastiska siffror när det gäller både hur vi bemöter våra kunder och hur nöjd man är med oss som leverantör. Det känns gott i hjärtat, säger Trollhättan Energis vd Pia Brühl Hjort.

Trollhättan Energi gör kontinuerliga kundundersökningar under året där vi ställer frågor om allt från prisvärdhet på el och fjärrvärme, till hur ofta man tar del av vår information. Den senaste undersökningen visar återigen genomgående väldigt bra resultat.

Trevligt bemötande och nöjda kunder

– Men extra glädjande är att nio av tio kunder säger att de är nöjda med oss och hela 97 procent tycker att vi har ett trevligt bemötande. Man kan tycka att det ska vara tio av tio och 100 procent, men vi ska komma ihåg att vår verksamhet spänner över ett väldigt brett fält och att vi ibland också måste hantera betalningsärenden och andra mindre roliga frågor. Då kan situationen förstås upplevas väldigt jobbig för kunden, påpekar Pia Brühl Hjort.

”Det vilar ett stort ansvar på oss”

Jämfört med övriga energibolag som gör motsvarande kundundersökning kontinuerligt, kan vi konstatera att Trollhättan Energi ligger i topp inom de allra flesta områden. Inte minst när det gäller just bemötande och kundnöjdhet.
– Med tanke på att vi vuxit så snabbt och så mycket både personal- och verksamhetsmässigt efter att flera av kommunens åtaganden förts över till oss, så är jag extra stolt över hur alla medarbetare inom våra olika affärsområden varje dag jobbar för Trollhättebornas bästa och för hela kommunens utveckling. Det är ett stort ansvar som vilar på oss alla för att vardagen i Trollhättan ska fungera, konstaterar Pia Brühl Hjort.

Bra relation med Trollhätteborna

Gänget på Kundservice har hundratals kundkontakter vare dag och kundservicechefen Henrik Larsson upplever, precis som mätningarna visar, att relationen med Trollhätteborna är väldigt bra.
– Och om något kör ihop sig eller det uppstår problem så gör vi alltid vårt bästa för att lösa det. Det gäller både oss här på Kundservice och alla som jobbar ute på fältet, med allt från elnät till sophämtning. Vi jobbar ju alla för samma sak och det är extra roligt att de allra flesta kunder upplever att de får snabb hjälp och återkoppling när de hör av sig, konstaterar Henrik Larsson.

VD Pia Brühl Hjort understryker att det, trots de fina siffrorna, är viktigt att inte slå sig till ro och vara nöjd.
– Att kunderna verkligen gillar oss känns fantastiskt. Det visar att vi gör många saker rätt, men inspirerar oss också att försöka bli ännu bättre.

Tack för förtroendet, vi gillar er också!
Vi är över 200 anställda som varje dag jobbar för att du och alla andra Trollhättebor ska ha en enkel och hållbar vardag. Därför känns det extra gott att våra kunder verkligen gör tummen upp i våra senaste kundundersökningar. Extra roligt är att vi får så höga betyg för vårt bemötande. Tack för förtroendet - vi gillar er också, ska ni veta.

 

Senaste nyheterna

2025-12-11

Nyhet

Världsunikt pilotprojekt för digital textilinsamling

Trollhättan Energi tar ett steg i arbetet för en mer cirkulär framtid genom att ansluta sig till ett världsunikt pilotprojekt för digital textili...

2025-12-08

Nyhet

Kraftkombo Hem: Ett elavtal som ger både trygghet och flexibilitet

Att välja elavtal kan kännas svårt – fast eller rörligt? Med Kraftkombo Hem behöver du inte välja. Avtalet kombinerar nämligen fördelarna me...

2025-11-21

Nyhet

Nu hemsorterar villaägare i Trollhättan fullt ut

Trollhättan Energis stora satsning på Hemsortering för villahushåll är nu i mål. Den 8 september inleddes utrullningen av fyrfackskärl. Sex vec...

Grävarbete på Karlstorpsvägen

2025-11-13

Nyhet

Vi stärker skyddet mot framtida översvämningar

Under hösten genomför Trollhättan Energi flera åtgärder för att minska risken för källaröversvämningar vid kraftiga regn.

Fjärrvärme, ackumulatortank

2025-10-23

Pressmeddelanden

Ny ackumulator ska lagra mer fjärrvärme – investering i hela Trollhättans energisystem

Trollhättan Energis styrelse har beslutat om att investera cirka 30 miljoner kronor i ytterligare en ny ackumulatortank vid Stallbacka värmeverk. De...

2025-10-21

Pressmeddelanden

Ny elnätsavgift med effektavgift införs för företagskunder

Vid årsskiftet inför Trollhättan Energi en ny prismodell för elnätsavgiften där effektavgift spelar en central roll. Först ut är stora och mel...

2025-10-14

Nyhet

Mobila återvinningscentralen blir permanent – efter lyckad testperiod

Efter en uppskattad testperiod står det nu klart: Den mobila återvinningscentralen blir en del av Trollhättan Energis ordinarie drift. Satsningen h...

2025-10-03

Nyhet

Avsnitt 8: Om att klättra i avfallstrappan, jättejuicepressar, 1884 och gödselsopor

Nu är Trash Talk-podden tillbaka med ett nytt avsnitt. Den här gången fullmatad med allt ifrån pågående utrullning av Hemsortering till varför ...

2025-09-29

Kundinformation

Ny information till dig, elhandelskund, som har ett timprisavtal hos oss.

Från den 1 oktober 2025 går elmarknaden över till att hanteras i 15-minuterspriser. Förändringen innebär att handel av el sker per kvart i stäl...

2025-09-24

Nyhet

Från 1 oktober: smutsiga textilier ska slängas i restavfallet

Från och med den 1 oktober ska textilavfall sorteras i restavfall. Det är en återgång till de krav som gällde innan årsskiftet, då nuvarande so...

2025-09-22

Kundinformation

Ändrad sophämtning vecka 40 (Utbildningsdagar för vår personal)

Du som har tömning under vecka 40 ställer ut dina sopkärl en dag tidigare än ordinarie hämtningsdag och låter sopkärlen stå tills det är töm...

2025-09-17

Kundinformation

”Vi tar ansvar för Trollhättan – därför justerar vi avgifterna”

Trollhättan Energis styrelse har beslutat om justeringar av avgifterna för elnät, vatten och avlopp och avfallshantering från och med 1 januari 20...