Man står vid laddstolpe med Trollhättan Energilogga på

Hjälp oss att utveckla Trollhättan Energi

Vi på Trollhättan Energi vill vara med och bygga en stad där det är gott att leva. Därför ser vi till att du har rent vatten i kranen, vi tar hand om avlopp och återvinning och samtidigt levererar vi klimatsmart energi till både hushåll, företag och fordon.

Just nu genomför vi på Trollhättan Energi en kort undersökning om hur du som kund upplever oss som företag och hur vi totalt sett lyckas i vårt uppdrag. Undersökningen mejlas ut till ungefär 1 500 slumpmässigt utvalda kunder och genomförs i samarbete med Origo Group.

– Vi är väldigt glada om du som får mejlet kan avvara några minuter och svara på frågorna. Dina synpunkter är en viktig del för vår framtida utveckling, säger Sten Kristensson Marknadschef på Trollhättan Energi.

Origo Group hanterar hela genomförandet och garanterar att alla svar behandlas konfidentiellt och sammanställs på ett kvalitetssäkrat sätt så att det inte framgår vad enskilda personer svarat. Har du frågor om undersökningen är du välkommen att kontakta support@origogroup.com

Tack på förhand!

Senaste nyheterna

Fjärrvärme, ackumulatortank

2025-10-23

Pressmeddelanden

Ny ackumulator ska lagra mer fjärrvärme – investering i hela Trollhättans energisystem

Trollhättan Energis styrelse har beslutat om att investera cirka 30 miljoner kronor i ytterligare en ny ackumulatortank vid Stallbacka värmeverk. De...

2025-10-21

Pressmeddelanden

Ny elnätsavgift med effektavgift införs för företagskunder

Vid årsskiftet inför Trollhättan Energi en ny prismodell för elnätsavgiften där effektavgift spelar en central roll. Först ut är stora och mel...

2025-10-14

Nyhet

Mobila återvinningscentralen blir permanent – efter lyckad testperiod

Efter en uppskattad testperiod står det nu klart: Den mobila återvinningscentralen blir en del av Trollhättan Energis ordinarie drift. Satsningen h...

2025-10-03

Nyhet

Avsnitt 8: Om att klättra i avfallstrappan, jättejuicepressar, 1884 och gödselsopor

Nu är Trash Talk-podden tillbaka med ett nytt avsnitt. Den här gången fullmatad med allt ifrån pågående utrullning av Hemsortering till varför ...

2025-09-29

Kundinformation

Ny information till dig, elhandelskund, som har ett timprisavtal hos oss.

Från den 1 oktober 2025 går elmarknaden över till att hanteras i 15-minuterspriser. Förändringen innebär att handel av el sker per kvart i stäl...

2025-09-24

Nyhet

Från 1 oktober: smutsiga textilier ska slängas i restavfallet

Från och med den 1 oktober ska textilavfall sorteras i restavfall. Det är en återgång till de krav som gällde innan årsskiftet, då nuvarande so...

2025-09-22

Kundinformation

Ändrad sophämtning vecka 40 (Utbildningsdagar för vår personal)

Du som har tömning under vecka 40 ställer ut dina sopkärl en dag tidigare än ordinarie hämtningsdag och låter sopkärlen stå tills det är töm...

2025-09-17

Kundinformation

”Vi tar ansvar för Trollhättan – därför justerar vi avgifterna”

Trollhättan Energis styrelse har beslutat om justeringar av avgifterna för elnät, vatten och avlopp och avfallshantering från och med 1 januari 20...

Rinnande kran

2025-09-11

Kundinformation

Dags att läsa av vattenmätaren

Är du en av dem som själv behöver läsa av din vattenmätare och rapportera in mätarställningen till oss? I så fall har du nyligen fått ett sms...

2025-09-04

Kundinformation

Störningar i vårt fjärrvärmenät

Efter den större störningen på fjärrvärmenätet har nu alla kunder fått tillbaka sin fjärrvärme.

2025-09-02

Nyhet

Trollhättan får energieffektiv belysning – 8 000 armaturer byts till LED

Snart blir Trollhättans gator både ljusare och mer energieffektiva. Just nu pågår ett projekt där 8000 äldre gatubelysningsarmaturer byts ut til...

2025-09-01

Nyhet

Äntligen dags i Trollhättan – nu får alla villakunder Hemsortering

Den 8 september startar utrullningen av det nya insamlingssystemet med fyrfackskärl. Totalt är det cirka 10 000 kunder som kommer få två nya fyrfa...