Dags att läsa av vattenmätaren
Är du en av dem som själv behöver läsa av din vattenmätare och rapportera in mätarställningen till oss? I så fall har du nyligen fått ett sms eller mejl från oss om att det är dags att läsa av vattenmätaren. Senast 30 september behöver vi få in din mätarställning.
Varför behöver jag rapportera in min mätarställning?
Detta behöver göras årligen för att vi ska få reda på hur mycket vatten du använder och fakturera dig rätt belopp. Avläsningen som du gör nu ligger sedan till grund för samtliga VA-fakturor som skickas ut till dig månadsvis under 2026.
Så rapporterar du in din mätarställning
Vattenmätaren ska läsas av och rapporteras in till oss under september månad varje år.
När du läst av din vattenmätare kan du rapportera in avläsningen till oss på något av följande sätt:
- Logga in på Mina sidor med mobilt bank-ID och ange mätarställningen.
- Mejla in mätarställningen till kundservice@trollhattanenergi.se. Uppge även ditt namn, personnummer och adress där mätaren sitter.
- Ring kundservice på telefon 020–89 90 00 och meddela mätarställningen.
Vi behöver din mätarställning senast 30 september.
Få påminnelse via SMS
Registrera ditt mobilnummer på Mina sidor för att få påminnelse via sms när det är dags att läsa av din vattenmätare nästa gång. (Vattenmätaren ska läsas av varje år.)
Läs mer på sidan trollhattanenergi.se/lamna-matarstallning