Trollhätteborna tycker om sitt energibolag

Trollhätteborna fortsätter att i mycket hög grad vara nöjda med sitt energibolag. Det syns i den senaste mätningen som genomfördes under våren.

Återigen får Trollhättan Energi bra betyg med avseende på elnät och elhandel där branschen i övrigt backar. Företagskunderna i Trollhättan ger särskilt höga betyg. Även fjärrvärme-kunderna är nöjda.

–      Vi är ödmjuka och tacksamma för resultatet och förstår att en el- och energikris utmanar många människor, verksamheter och företag. Som lokalt energibolag har vi ett ansvar att göra det bästa vi kan för dig som kund. Och det tror jag att våra kunder både ser och förstår, säger Sten Kristensson, marknadschef hos Trollhättan Energi.

Bolaget genomför en stor kundundersökning varje år och skickar även, via det upphandlade företaget Origo, ut ett mindre frågepaket varje tertial. Undersökningarna ger bland annat en övergripande bild av vad Trollhättan Energis kunder tycker, vilken uppfattning som råder om bolaget och önskemål om förbättringar.

–      Resultatet ger oss en viktig kompassriktning i arbetet. Vi vill verkligen att du som kund ska känna att vi är ditt eget energibolag. Hur skapar vi den känslan? Den frågan kommer vi jobba mycket mer med framöver.

Förbättrade digitala tjänster står högt på önskelistan hos både privatpersoner och företag. Arbete med detta pågår. Samtidigt sker ett internt arbete kring bland annat ledarskap och hur projekt kan drivas mer effektivt. Stort fokus läggs också på varumärkesarbetet då Trollhättan Energis nya utseende just nu implementeras. Den nya visuella identiteten är en del i att förändra uppfattningen om bolaget.

–      Vi vill kunna erbjuda framtidens digitala tjänster med ett trovärdigt utseende och rekrytera arbetskraft för att lösa våra utmaningar. Formspråket behöver vara anpassat efter dagens digitala kanaler och vi vill framförallt uppfattas som det bolag vi är och vill vara. Nu har vi ett utseende som jobbar med oss och inte mot oss, säger Sten Kristensson.

Här hittar du ett sammandrag av undersökningen.

 

 

Senaste nyheterna

2025-07-14

Kundinformation

Varning för bedragare.

Vi har fått information om att det finns aktörer som kontaktar våra kunder och utger sig för att komma från Trollhättan Energi – eller arbeta ...

2025-07-01

Reportage

Så frigör Trollhättan plats för framtidens el – utan att bygga ut elnätet

I ett industriområde mitt i Trollhättan pågår ett banbrytande energiprojekt. Med smart styrning och samverkan visar Trollhättan Energi tillsamman...

Representanter från Trollhättan Energi och Enercon skriver under avtal om nytt vindkraftverk utanför Lysekil.

2025-06-30

Pressmeddelanden

Trollhättan Energi tecknar avtal för första vindkraftsprojektet

Trollhättan Energi tar nu nästa steg i sin satsning på förnybar energi. Bolagets första vindkraftsprojekt går in i etableringsfas efter att ett ...

2025-06-25

Nyhet

Stabila kundomdömen trots utmanande år

Årets varumärkesundersökning visar fortsatt starkt förtroende för Trollhättan Energi – men också att det finns områden att förbättra.

2025-06-17

Nyhet

Vi är stolta sponsorer till Trollhättan Pride

Lördagen den 28 juni går årets Pridefestival av stapeln i Trollhättan, ett evenemang som fokuserar på alla människors lika värde och rättighet...

Sopbil i solsken.

2025-06-11

Ändrade hämtningsdagar

Ändrad sophämtning vecka 25 (Midsommarafton)

Du som har tömning under vecka 25 ställer ut dina sopkärl en dag tidigare än ordinarie hämtningsdag och låter sopkärlen stå tills det är töm...

2025-06-04

Nyhet

I september är det dags för nya fyrfackskärl – så går bytet till

Just nu pågår förberedelserna för fullt inför att de nya fyrfackskärlen börjar rulla ut till villakunder i september. Totalt är det cirka 22 0...

2025-06-03

Kundinformation

Ny information till dig, elhandelskund, som har ett timprisavtal hos oss.

Från den 1 oktober 2025 går elmarknaden över till att hanteras i 15-minuterspriser. Förändringen innebär att handel av el sker per kvart i stäl...

Sopbil i solsken.

2025-05-28

Ändrade hämtningsdagar

Ändrad sophämtning vecka 23 (Nationaldagen)

Du som har tömning under vecka 23 ställer ut dina sopkärl en dag tidigare än ordinarie hämtningsdag och låter sopkärlen stå tills det är töm...

Elnät mot himmel

2025-05-26

Nyhet

”Vi strävar efter att hålla nere elnätsavgiften”

Trollhättans kommun, där Trollhättan Energi ansvarar för elnätet, rankas som nummer 27 av Sveriges 290 kommuner med avseende på lägst elnätsav...

2025-05-23

Nyhet

Succé för nya Energiappen. – över 2 500 användare

Trollhättan Energis nya Energiapp har fått en flygande start. Redan drygt 2 500 användare har laddat ner appen – långt fler än väntat. Genom a...

Sopbil i solsken.

2025-05-21

Ändrade hämtningsdagar

Ändrad sophämtning vecka 22 (Kristi himmelsfärd)

Du som har tömning under vecka 22 ställer ut dina sopkärl en dag tidigare än ordinarie hämtningsdag och låter sopkärlen stå tills det är töm...