Trollhätteborna tycker om sitt energibolag

Trollhätteborna fortsätter att i mycket hög grad vara nöjda med sitt energibolag. Det syns i den senaste mätningen som genomfördes under våren.

Återigen får Trollhättan Energi bra betyg med avseende på elnät och elhandel där branschen i övrigt backar. Företagskunderna i Trollhättan ger särskilt höga betyg. Även fjärrvärme-kunderna är nöjda.

–      Vi är ödmjuka och tacksamma för resultatet och förstår att en el- och energikris utmanar många människor, verksamheter och företag. Som lokalt energibolag har vi ett ansvar att göra det bästa vi kan för dig som kund. Och det tror jag att våra kunder både ser och förstår, säger Sten Kristensson, marknadschef hos Trollhättan Energi.

Bolaget genomför en stor kundundersökning varje år och skickar även, via det upphandlade företaget Origo, ut ett mindre frågepaket varje tertial. Undersökningarna ger bland annat en övergripande bild av vad Trollhättan Energis kunder tycker, vilken uppfattning som råder om bolaget och önskemål om förbättringar.

–      Resultatet ger oss en viktig kompassriktning i arbetet. Vi vill verkligen att du som kund ska känna att vi är ditt eget energibolag. Hur skapar vi den känslan? Den frågan kommer vi jobba mycket mer med framöver.

Förbättrade digitala tjänster står högt på önskelistan hos både privatpersoner och företag. Arbete med detta pågår. Samtidigt sker ett internt arbete kring bland annat ledarskap och hur projekt kan drivas mer effektivt. Stort fokus läggs också på varumärkesarbetet då Trollhättan Energis nya utseende just nu implementeras. Den nya visuella identiteten är en del i att förändra uppfattningen om bolaget.

–      Vi vill kunna erbjuda framtidens digitala tjänster med ett trovärdigt utseende och rekrytera arbetskraft för att lösa våra utmaningar. Formspråket behöver vara anpassat efter dagens digitala kanaler och vi vill framförallt uppfattas som det bolag vi är och vill vara. Nu har vi ett utseende som jobbar med oss och inte mot oss, säger Sten Kristensson.

Här hittar du ett sammandrag av undersökningen.

 

 

Senaste nyheterna

2025-12-11

Nyhet

Världsunikt pilotprojekt för digital textilinsamling

Trollhättan Energi tar ett steg i arbetet för en mer cirkulär framtid genom att ansluta sig till ett världsunikt pilotprojekt för digital textili...

2025-12-08

Nyhet

Kraftkombo Hem: Ett elavtal som ger både trygghet och flexibilitet

Att välja elavtal kan kännas svårt – fast eller rörligt? Med Kraftkombo Hem behöver du inte välja. Avtalet kombinerar nämligen fördelarna me...

2025-11-21

Nyhet

Nu hemsorterar villaägare i Trollhättan fullt ut

Trollhättan Energis stora satsning på Hemsortering för villahushåll är nu i mål. Den 8 september inleddes utrullningen av fyrfackskärl. Sex vec...

Grävarbete på Karlstorpsvägen

2025-11-13

Nyhet

Vi stärker skyddet mot framtida översvämningar

Under hösten genomför Trollhättan Energi flera åtgärder för att minska risken för källaröversvämningar vid kraftiga regn.

Fjärrvärme, ackumulatortank

2025-10-23

Pressmeddelanden

Ny ackumulator ska lagra mer fjärrvärme – investering i hela Trollhättans energisystem

Trollhättan Energis styrelse har beslutat om att investera cirka 30 miljoner kronor i ytterligare en ny ackumulatortank vid Stallbacka värmeverk. De...

2025-10-21

Pressmeddelanden

Ny elnätsavgift med effektavgift införs för företagskunder

Vid årsskiftet inför Trollhättan Energi en ny prismodell för elnätsavgiften där effektavgift spelar en central roll. Först ut är stora och mel...

2025-10-14

Nyhet

Mobila återvinningscentralen blir permanent – efter lyckad testperiod

Efter en uppskattad testperiod står det nu klart: Den mobila återvinningscentralen blir en del av Trollhättan Energis ordinarie drift. Satsningen h...

2025-10-03

Nyhet

Avsnitt 8: Om att klättra i avfallstrappan, jättejuicepressar, 1884 och gödselsopor

Nu är Trash Talk-podden tillbaka med ett nytt avsnitt. Den här gången fullmatad med allt ifrån pågående utrullning av Hemsortering till varför ...

2025-09-29

Kundinformation

Ny information till dig, elhandelskund, som har ett timprisavtal hos oss.

Från den 1 oktober 2025 går elmarknaden över till att hanteras i 15-minuterspriser. Förändringen innebär att handel av el sker per kvart i stäl...

2025-09-24

Nyhet

Från 1 oktober: smutsiga textilier ska slängas i restavfallet

Från och med den 1 oktober ska textilavfall sorteras i restavfall. Det är en återgång till de krav som gällde innan årsskiftet, då nuvarande so...

2025-09-22

Kundinformation

Ändrad sophämtning vecka 40 (Utbildningsdagar för vår personal)

Du som har tömning under vecka 40 ställer ut dina sopkärl en dag tidigare än ordinarie hämtningsdag och låter sopkärlen stå tills det är töm...

2025-09-17

Kundinformation

”Vi tar ansvar för Trollhättan – därför justerar vi avgifterna”

Trollhättan Energis styrelse har beslutat om justeringar av avgifterna för elnät, vatten och avlopp och avfallshantering från och med 1 januari 20...