Två kvinnor håller ett diplom i kontorsmiljö

Trollhättan Energi certifierad Schysst Elhandlare

Att bry sig om sina kunder och finnas nära tillhands som leverantör av trygga produkter och tjänster har alltid varit ambitionen för Trollhättan Energi. - Därför känns det såklart extra roligt att vi nu också ha fått certifieringen "Schysst elhandel" av branschorganisationen Energiföretagen Sverige. Vi uppfyller alla 18 kundlöften - och har dessutom lagt till ett nittonde, säger Mia Biselius, elhandelsansvarig hos Trollhättan Energi.

Det finns en uppsjö av elhandelsföretag som alla handlar el från samma nordiska elbörs: NordPool.
– Priserna på elbörsen går förstås upp och ner för alla och försäljningsargumenten och erbjudandena till dig som kund kan i slutänden se ganska olika ut. Och vara olika tydliga, säger Mia Biselius.

Det är där certifieringen Schysst elhandel kommer in. Certifieringen är nämligen framtagen med syfte att elkunder ska känna sig trygga i valet av elhandelsföretag. Som certifierat elhandelsföretag förbinder sig Trollhättan Energi att följa 18 kundlöften som sträcker sig längre än vad lagen kräver.

– Vi är många som arbetat aktivt med certifieringen och tagit det på största allvar. Bland annat har kundservice, försäljningsavdelningen och andra som arbetar med elhandel på Trollhättan Energi genomgått en utbildning och tillsammans har vi arbetat igenom löftena, säger Annelie Lindskog marknadsassistent på Trollhättan Energi.

Symbol Schysst Elhandel

Dessa kundlöften gäller allt från tydlig och riktig prisinformation till transparens om ångerrätt och att man tar särskild hänsyn till utsatta kunder i sina säljprocesser. Det är inte alltid så lätt att veta vad elen egentligen kostar, eftersom det är en mix av fasta och rörliga avgifter där alla elhandelsleverantörer presenterar priset på olika sätt.

– Vi vill vara så tydliga vi kan med vad du tecknar för avtal. Därför är vi noga med att exempelvis presentera ett jämförpris på vår hemsida, säger Mia.

Flera kontaktvägar in

Att Trollhättan Energi har tydliga rutiner och att de avtalsvillkor som branschen och Konsumentverket enats om används är några av många skäl till att de nu certifierats och fått ”garantistämpeln” Schysst Elhandel. Trollhättan Energi åtar sig också att ha välutbildad personal nära tillhands när kunder behöver hjälp eller har frågor. Förutom chatt, mejl och sociala kanaler finns de alltid på plats i Trollhättan.

– I en orolig elmarknadstid är det viktigt att du som kund känner dig så trygg du kan. Jag har full förståelse för att många har frågor kring elpriset just nu och då känns det bra att vi finns lokalt i Trollhättan. Det är bara att komma in och prata med oss, menar Mia.

Utöver de 18 certifieringskriterierna som branschen slagit fast, har Trollhättan Energi lagt till ett 19:e:

– Det har just med kundbemötandet att göra. Vi vet från tidigare kundundersökningar att vi upplevs ha ett väldigt bra bemötande och för att understryka hur viktigt det är även för oss så har vi enats om det 19:e löftet: ”Ett leende ska alltid höras eller synas genom telefonen”, berättar Mia.

Hon ser certifieringen som en bekräftelse som samtidigt inspirerar alla som jobbar med elhandeln i olika roller inom företaget.

– Idag har vi omkring 12 000 privat- och företagskunder och just dialogen och närvaron är så oerhört viktiga parametrar för oss. Tillsammans med våra kunder tar vi vara på den lokal kraften och det ska kännas även i relationen. Att vi dessutom enbart säljer el som kommer från sol, vind och vatten och att delar av den också är producerad på hemmaplan, gör bara känslan ännu bättre. Det är 100 procent förnybart och 100 procent schysst, avslutar Mia Biselius.

Trollhättan Energi anordnar öppet hus

Inom kort bjuder Trollhättan Energi in dig som vill veta mer om vad du kan göra för att använda din el på ett smart sätt till ett öppet hus. Håll koll på hemsidan för datum och tid.

Kontakt

Har du frågor eller vill veta mer om schysst elhandel? Kontakta Mia Biselius: 0520-49 75 05 eller mia.biselius@trollhattanenergi.se 

19 kundlöften – Trollhättan Energi lovar

Nyheten publicerad: 2022-08-29

Senaste nyheterna

2023-02-06

Sprängningarna snart klara: Så byggs den biologiska reningen ut i avloppsreningsverket

För att uppfylla det nya miljötillståndet måste Arvidstorps avloppsreningsverk eliminera ännu mer kväve och fosfor. Samtidigt ökas inflödeskapaciteten från 1000 liter i sekunden till 1400 liter. Nu går det omfattande arbetet med att utveckla den biologiska reningen snart in i nästa fas. Under våren ska det pågående sprängningsarbetet i bergrummet vara helt klart och då påbörjas gjutningen av de utsprängda bassängerna för det tredje biologiska reningssteget. - Det är mycket logistik och en oerhört snäv tidsram, men vi följer tidsplanen, säger Peter Albertson, avdelningschef för avloppsreningsverket.

Chatbot

2023-02-02

Trollhättan Energi fortsätter utveckla kundservicen: Premiär för egna chatboten Thea

Trollhättan Energi fortsätter att utveckla sin kundservice. Den digitala chatboten Thea finns nu tillgänglig dygnet runt för att svara på alla de vanligaste frågorna.

2023-01-26

Nytt insamlingssystem 2025: Förpackningarna hämtas hemma hos dig

Det kommer att bli ännu enklare för hushållen i Trollhättan att återvinna metall, plast, papper och glas. Trollhättan Energi har nu påbörjat omställningen till så kallad fastighetsnära insamling. - Under 2025 är vårt mål att alla villor och fritidshus ska få nya kärl med totalt åtta olika fack för allt hushållsavfall som vi sedan hämtar vid fastigheten, precis som vi gör med restavfall och matavfall idag, säger Ulrika Edh-Spranger, enhetschef avfall och återvinning.

Röd pratbubbla

2023-01-16

Varning för bedrägeri

- Se upp för personer som ringer och säger att de är från Trollhättan Energi och ber dig logga in via ditt Bank-ID. Den uppmaningen ger Trollhättan Energis kundservicechef Henrik Larsson.

Man vid Trollhättan Energi

2023-01-12

Höga elpriser: ”Vi finns här för att svara på frågor”

Det rörliga elpriset är fortsatt högt för stora delar av Sverige. Energimyndigheten och Regeringen rapporterar om att elförsörjningen i Sverige nu är ansträngd men stabil. Henrik Larsson, kundservicechef på Trollhättan Energi: - Vi finns här för att svara på våra kunders frågor.

Albert sågar isär en julgran med restavfallskärl bredvid sig.

2022-12-27

Så återvinner du din barrande julgran

Vi på Trollhättan Energi önskar en riktigt god fortsättning och hoppas att du haft en fin julhelg. Du som har en naturlig gran hemma vill vi redan nu påminna om hur den ska återvinnas när barren börjar ramla av. Bor du i villa är det smidigaste att du klipper ner den och lägger i kärlen för trädgårdsavfall eller restavfall. Bor du i lägenhet stämmer du av min din hyresvärd om återvinningen. Granarna kan självklart också lämnas vid återvinningscentralen Håjum.

Tjej står ute i snön med varseljacka och mössa, vid en väg, tittar in i kameran.

2022-12-19

Stor förbättring planeras av vatten- och avloppsnätet på Hjortmossen

I februari 2023 påbörjar Trollhättan Energi ett omfattande anläggningsarbete på Hjortmossen, där ledningsnätet för både dricksvatten, avloppsvatten och regnvatten ska uppdateras. - Det kommer att bli ganska stora störningar i området under en period, men vi gör detta för att minska risken för översvämningar, avlasta avloppsreningsverket och öka kvaliteten på dricksvattnet ytterligare, säger projektledaren Elin Govik.

Två killar står framför två olika Trollhättan Energifordon

2022-12-09

Trollhättan Energi följer Sveriges energiläge

Just nu är elförsörjningen i Sverige ansträngd, men stabil. Enligt Energimyndigheten finns det en risk för effektbrist under vinterns höglasttimmar (klockan 08.00-11.00 och 16.00-19.00) och den osäkerheten ökar markant när Oskarshamn 3 tas ur drift 9–18 december.

Tjej håller upp en LED-lampa mot kameran och ser glad ut

2022-12-05

Bli en smart elanvädare

Den senaste tiden har elpriserna varit högre än vad vi är vana vid och många kontaktar oss för tips och råd. Genom att se över hur du använder din energi hemma kan du inte bara spara pengar i plånboken, du gör samtidigt en insats för miljön och bidrar till ett mer hållbart samhälle. 

Man i duschen med ordbild över Kraftkombo Hem

2022-11-30

Trollhättan Energi bjuder in – ”köp el tillsammans med oss”

Just nu är situationen på elmarknaden skakig vilket gör att elpriset snabbt kan gå upp och ner. Nu vidareutvecklar Trollhättan Energi konceptet Kraftkombo och bjuder in både privatpersoner och småföretag att köpa el tillsammans med det egna energibolaget.

Tjej och kille står i kontorsmiljö och tittar in i kameran

2022-11-24

Energiläget – så agerar Trollhättan Energi

Det ansträngda läget på energimarknaden och den ökade risken för effektbrist i vinter gör att du behöver se över hur du kan använda din el på ett smart sätt och samtidigt effektivisera din användning av energi. Energimyndighetens budskap är tydligt – varje kilowattimme räknas.

Tjej ler och tittar in i kameran. SKI-logga i bild.

2022-11-21

Elhandel: Trollhättan Energi har Sveriges nöjdaste företagskunder – och tar bronset på privatsidan

Trollhättan Energi har elhandelsbranschens mest nöjda företagskunder i hela Sverige 2022. Det visar en klar förstaplats i den senaste mätningen gjord av Svenskt Kvalitetsindex (SKI). - Resultatet känns helt fantastiskt. I de här extrema tiderna på energimarknaden är det viktigare än någonsin för oss att kroka arm och måna om såväl företags- som privatkunder. Exempelvis handlar vårt succékoncept Kraftkombo precis om det, säger Trollhättan Energis elhandelsansvariga Mia Biselius, som också kan glädjas åt att bolaget tar en bronsplats i SKI-mätningen bland hushållskunderna.  - Det är den bästa placeringen på privatsidan någonsin för oss och visar verkligen att satsningen på schysst elhandel bygger ett långsiktigt förtroende.