Så anmäler du flytten till Trollhättan Energi
Det kan vara mycket att tänka på vid en flytt. För att göra det så enkelt som möjligt för dig har vi samlat all information på ett ställe kring flytt av exempelvis el, sophämtning och fjärrvärmeleveranser. Att göra en flyttanmälan hos oss kostar givetvis ingenting. Fyll i formuläret nedan eller ring oss på 020-89 90 00 så hjälper vid dig.
Gör din flyttanmälan i tid – så här gör du
För att säkerställa att alla tjänster fungerar på inflyttningsdagen är det viktigt att du anmäler din flytt i god tid.
1. Anmäl via formuläret nedan
Fyll i vårt digitala flyttformulär för att meddela oss om din flytt, oavsett om det är in- eller utflytt.
Bekräftelse via e-post
Du får en bekräftelse via e-post, vanligtvis inom 24 timmar, efter att vi mottagit din anmälan. Om du flyttar in i ett hus innehåller bekräftelsen även information om samtliga tjänster som hör till bostaden, exempelvis elnät, elhandel, återvinning, vatten och avlopp, fiber och i vissa fall fjärrvärme. Vilka tjänster som ingår kan variera beroende på anslutningarna till bostaden. Du kan läsa mer om dina tjänster på Mina sidor.
2. Teckna ett elhandelsavtal
Utöver elnätsabonnemang behöver du även teckna ett elhandelsavtal. Du kan välja att ha både elnät och elhandel hos Trollhättan Energi eller endast elnätet och teckna elhandelsavtalet hos en annan leverantör.
3. Informera köpare
Om du säljer ett hus är du skyldig att informera köparen om att du har avslutat dina abonnemang. Den nya ägaren behöver göra en egen flyttanmälan. Ange även i din anmälan vem som tar över huset. Köparens personuppgifter finns i köpekontraktet.
Tveka inte att kontakta kundservice om du har några frågor eller behöver hjälp med din flyttanmälan.