Kunddialogen fortsätter att växa: Nu över 5 000 följare på Facebook

Trollhättan Energi fortsätter att växa även på sociala medier. Över 5 000 Trollhättebor följer oss nu via Facebook. – Det är en viktig vardagskanal i vår relation med våra kunder. Och den är särskilt viktig nu när vi på grund av coronaviruset tillfälligt vill begränsa de personliga besöken hos oss,  säger kommunikatören Sofi Kristiansson. Även […]

Trollhättan Energi fortsätter att växa även på sociala medier. Över 5 000 Trollhättebor följer oss nu via Facebook.
– Det är en viktig vardagskanal i vår relation med våra kunder. Och den är särskilt viktig nu när vi på grund av coronaviruset tillfälligt vill begränsa de personliga besöken hos oss,  säger kommunikatören Sofi Kristiansson.
Även antalet följare på Instagram och Linkedin ökar stadigt.

Smakprov från Facebook

Att finnas tillgänglig i sociala kanaler blir allt viktigare för ett företags relation med omvärlden och sina kunder. Mobilen är en självklar del av vår vardag och Trollhättan Energi har i flera år medvetet satsat på att informera, berätta och ha en löpande dialog med Trollhätteborna om stort och smått.
– Våra produkter och tjänster är ju en direkt del av människors vardagsliv, med allt från sophämtning till elleveranser. Det gör det extra viktigt att vi också har snabba och direkta kommunikationskanaler. Dessutom vill vi att Trollhätteborna ska få chansen att lära känna oss som jobbar här och få en inblick i vår roll och allt vi gör, säger Sofi Kristiansson.

Ett komplement till personlig kundservice

Facebook är fortfarande den kanalen som ökar snabbast och har nu klivit över 5 000 aktiva följare. På Instagram, där medarbetarna turas om att beskriva sin vardag, har Trollhättan Energi ökat till nästan 1 500 följare, medan Linkedin-kontot, som är mer inriktat på företagsrelationer och arbetsmarknad nu har växt till drygt 1 100 följare. Också Trollhättan Energis egen Youtube-kanal, där vi samlar alla filmer som berör verksamheten, får fler så kallade prenumeranter. Det kostar dock inget att prenumerera.
– Dessutom jobbar vi mycket med vår webbsida, samtidigt som vi är väldigt måna om vår personliga service. Vår Kundservice finns på plats alla vardagar och tar dagligen emot hundratals samtal och svarar på mejl och frågor via våra sociala kanaler. Dialog är grunden för en bra relation och vi får dessutom in många bra tips och idéer på hur vi kan utveckla vår verksamhet, påpekar Sofi.

Att ha bra kommunikationskanaler är inte minst viktigt i tider som denna, då coronaviruset påverkar både företag och privatpersoner. För Trollhättan Energis del uppmanar vi just nu våra kunder att i första hand kontakta oss via telefon eller digitalt.

Få driftinformation i mobilen

Vid driftstörningar och annan information som behöver ut snabbt, kan våra kunder via ”Mina sidor” också ansluta sig till en SMS-tjänst och få direktinfo om exempelvis ett elavbrott eller en vattenläcka just där man själv bor. Trollhättan Energis egen app hjälper dig dessutom att hålla reda på allt från sophämtningsdagar till öppettider på Återvinningscentralen Håjum.

Bilden: Kommunikatören Sofi Kristiansson jobbar mycket med Trollhättan Energis sociala kanaler, som fortsätter att växa sett till antalet följare.

Nyheten publicerad: 2020-03-19

Senaste nyheterna

Luftburet elnät

2024-09-13

Samråd: Nu vill vi veta vad du har att säga om vår nätutvecklingsplan

Vi har tagit fram en nätuvecklingsplan på uppdrag av Energimarknadsinspektionen. Planen är framtagen för att öka förutsättningarna för omställningen till ett mer hållbart energisystem. Ett energisystem som är flexibelt och har förmågan att anpassa sig efter de förutsättningar som råder i varje ny situation och där det finns plats för ännu mer fossilfri el. Nu finns det chans att komma med synpunkter på planen, skriftligen via ett formulär på vår hemsida, senast den 27 oktober.

Rinnande kran

2024-09-06

Dags att läsa av vattenmätaren?

Är du en av dem som själv behöver läsa av din vattenmätare och rapportera in mätarställningen till oss? I så fall kommer du att få ett sms eller mejl från oss i dagarna om att det är dags att läsa av vattenmätaren. Senast 31 oktober behöver vi få in din mätarställning.

Kartbild över vilket område som berörs av arbetet.

2024-09-03

Nu startar arbetet med att framtidssäkra södra centrum

Vatten- och avloppsledningsnätet under södra centrum är i dåligt skick och hårt drabbat av såväl källaröversvämningar som rörbrott och vattenläckor. Under hösten 2024 kommer Trollhättan Energi därför att påbörja ett omfattande arbete för att separera spill- och dagvattenledningarna i området.

Medarbetare återvinning på Trollhättan Energi

2024-09-02

Ändrad sophämtning vecka 37 (Utbildningsdagar för vår personal)

Du som har tömning under vecka 37 ställer ut dina sopkärl en dag tidigare än ordinarie hämtningsdag och låter sopkärlen stå tills det är tömt.

2024-08-16

Så mycket av ”evighetskemikalien” PFAS finns i Trollhättebornas dricksvatten

Under de senaste åren har PFAS-kemikalier varit på tapeten av olika anledningar. Nya reningskrav, uppmärksammade rättsfall och ett ökat medialt intresse har satt fokus på denna grupp kemikalier som inte kan brytas ner i naturen. Det är ett växande problem över tid. Från och med 1 januari 2026 sänks det tillåtna gränsvärdet för PFAS-halter i dricksvatten i hela EU. Trollhättebornas dricksvatten håller sig under gränsvärdena.

2024-08-09

Avbrott i fjärrvärmenätet under vecka 33 och 34 på grund av underhållsarbete

Arbetet innebär kortare avbrott i fjärrvärmenätet under kvällstid 12/8 samt 19/8.

Blå pratbubbla med ett

2024-07-18

Utsättning av el och fiber pågår i Trollhättan

Just nu får vi samtal från kunder som frågar om personer som gör så kallad utsättning på deras tomt. Alltså markerar var el, fiber och telefonkablar går.

Man med varseljacka, hjälm och jeans som lutar sig mot ett stort rör i ett bergrum. Ler och tittar in i kameran.

2024-07-10

Avloppsreningsverket växer: Följ med ner i berget och se bassängerna för den utbyggda biologiska reningen

Trollhättan Energis omfattande infrastrukturprojekt med utbyggd biologisk rening nere i Arvidstorps avloppsreningsverk, går stabilt framåt. Betongarbetena pågår nu för fullt och närmare 95 procent av det planerade arbetet med bassängväggar, bassängbottnar och manöverplan har kommit på plats.

2024-07-04

”Vi hanterar inkommande ärenden så fort vi kan”

Sedan skyfallen i Skoftebyn, Sylte, Torsered och centrala delar av stan för några veckor sedan har hittills över 120 hushåll varit i kontakt med Trollhättan Energi. Det kom mycket regn och dessutom hagel på kort tid, vilket orsakade översvämningar i fastigheter och på gator.

2024-06-24

​​Trollhättan Energi är stolta sponsorer till Pride​

Trollhättan Energi är stolta glittersponsorer till Trollhättan Pride 2024, vilket är en del av vårt samhällsengagemang och vårt långsiktiga hållbarhetsarbete för mångfald, inkludering och jämlikhet.

2024-06-20

Klartecken för byggstart av nytt vattenverk

I veckan gav styrelsen för Trollhättan Energi klartecken för byggstart av ett nytt vattenverk. Under hösten ska Trollhättans kommunfullmäktige yttra sig om beslutet avseende byggstart innan spaden kan sättas i marken och byggnationen av nytt vattenverk kan påbörjas.

2024-06-19

Trollhättan Energi avvecklar sin försäljning av fordonsgas

Tankstationen vid Trestad center stängs ned kring midsommar, tankstationen vid Tingvalla under 2028. Trollhättan Energis styrelse fattade beslutet under gårdagen.