Kunddialogen fortsätter att växa: Nu över 5 000 följare på Facebook

Trollhättan Energi fortsätter att växa även på sociala medier. Över 5 000 Trollhättebor följer oss nu via Facebook. – Det är en viktig vardagskanal i vår relation med våra kunder. Och den är särskilt viktig nu när vi på grund av coronaviruset tillfälligt vill begränsa de personliga besöken hos oss,  säger kommunikatören Sofi Kristiansson. Även […]

Trollhättan Energi fortsätter att växa även på sociala medier. Över 5 000 Trollhättebor följer oss nu via Facebook.
– Det är en viktig vardagskanal i vår relation med våra kunder. Och den är särskilt viktig nu när vi på grund av coronaviruset tillfälligt vill begränsa de personliga besöken hos oss,  säger kommunikatören Sofi Kristiansson.
Även antalet följare på Instagram och Linkedin ökar stadigt.

Smakprov från Facebook

Att finnas tillgänglig i sociala kanaler blir allt viktigare för ett företags relation med omvärlden och sina kunder. Mobilen är en självklar del av vår vardag och Trollhättan Energi har i flera år medvetet satsat på att informera, berätta och ha en löpande dialog med Trollhätteborna om stort och smått.
– Våra produkter och tjänster är ju en direkt del av människors vardagsliv, med allt från sophämtning till elleveranser. Det gör det extra viktigt att vi också har snabba och direkta kommunikationskanaler. Dessutom vill vi att Trollhätteborna ska få chansen att lära känna oss som jobbar här och få en inblick i vår roll och allt vi gör, säger Sofi Kristiansson.

Ett komplement till personlig kundservice

Facebook är fortfarande den kanalen som ökar snabbast och har nu klivit över 5 000 aktiva följare. På Instagram, där medarbetarna turas om att beskriva sin vardag, har Trollhättan Energi ökat till nästan 1 500 följare, medan Linkedin-kontot, som är mer inriktat på företagsrelationer och arbetsmarknad nu har växt till drygt 1 100 följare. Också Trollhättan Energis egen Youtube-kanal, där vi samlar alla filmer som berör verksamheten, får fler så kallade prenumeranter. Det kostar dock inget att prenumerera.
– Dessutom jobbar vi mycket med vår webbsida, samtidigt som vi är väldigt måna om vår personliga service. Vår Kundservice finns på plats alla vardagar och tar dagligen emot hundratals samtal och svarar på mejl och frågor via våra sociala kanaler. Dialog är grunden för en bra relation och vi får dessutom in många bra tips och idéer på hur vi kan utveckla vår verksamhet, påpekar Sofi.

Att ha bra kommunikationskanaler är inte minst viktigt i tider som denna, då coronaviruset påverkar både företag och privatpersoner. För Trollhättan Energis del uppmanar vi just nu våra kunder att i första hand kontakta oss via telefon eller digitalt.

Få driftinformation i mobilen

Vid driftstörningar och annan information som behöver ut snabbt, kan våra kunder via ”Mina sidor” också ansluta sig till en SMS-tjänst och få direktinfo om exempelvis ett elavbrott eller en vattenläcka just där man själv bor. Trollhättan Energis egen app hjälper dig dessutom att hålla reda på allt från sophämtningsdagar till öppettider på Återvinningscentralen Håjum.

Bilden: Kommunikatören Sofi Kristiansson jobbar mycket med Trollhättan Energis sociala kanaler, som fortsätter att växa sett till antalet följare.

Nyheten publicerad: 2020-03-19

Senaste nyheterna

Två drifttekniker står framför en reservcentral som ska skänkas till Ukraina.

2023-05-26

Trollhättan Energi skänker värmepanna till Ukraina

När Myndigheten för samhällsskydd och beredskap (MSB) gick ut med en förfrågan om att skänka materiel och utrustning till Ukraina tänkte Lars-Erik Nyman, drifttekniker på Trollhättan Energi, genast på en reservcentral för fjärrvärme som inte längre var i bruk. 

2023-05-24

Flera biogasstationer har fått nya ägare

I slutet av förra året beslutade Trollhättan Energis styrelse att bolagets biogas-engagemang skulle fokuseras helt till Trollhättan. Nu står det klart att flera av tankstationerna som inte längre skulle drivas vidare i Trollhättan Energis regi fått nya ägare.

Solnedgång över Trollhättan

2023-05-15

Trollhättan Energi är navet i energiomställningen i Trollhättan

Hur kan den energi som används – användas klokt och den energi som i dagsläget inte används alls tas tillvara? Hur kan användningen av energi visualiseras så att Trollhätteborna får en större förståelse och medvetenhet om hur och när de använder sin energi? Hur kan vi jobba mer cirkulärt, tillsammans? Det är några av de frågor Trollhättan Energi ställer sig just nu.

2023-05-12

”Nu ser vi äntligen ut som det energibolag vi är och vill vara”

Måndagen den 15 maj växlar Trollhättan Energi om till ett helt nytt utseende med en ny logotyp och ett annat uttryck i färg och form. Det gamla utseendet har många år på nacken och är inte anpassat efter vad bolaget vill förmedla eller den omvärld vi lever i nu.

2023-04-27

Ett fjolår fyllt av utmaningar och möjligheter: ”Omställningen fortsätter”

Det är boksluts- och årsredovisningstider och när Trollhättan Energis VD Pia Brühl Hjort summerar 2022 kan hon blicka tillbaka mot ett fjolår fyllt av både utmaningar och möjligheter. - Rysslands invasion av Ukraina och inflationen har inneburit att vi på olika sätt ökat takten i vår hållbara omställning, men också jobbat ännu mer för att gå i takt med Trollhätteborna, säger hon.

Pia Brühl Hjort, vd Trollhättan Energi

2023-03-31

Trollhättan Energi storsatsar: fler nya jobb i heta energibranschen

Under senaste året har Trollhättan Energi sett hur förväntningarna från kunderna snabbt förändrats och att det blivit ett helt annat fokus på energifrågor i hela samhället. Förutsättningarna är radikalt annorlunda och utvecklingen sker i en rasande fart. Nu satsar Trollhättan Energi på en rad nya tjänster inom både värme, elproduktion och på elnätssidan för att möta behovet av förnybar energi.

2023-03-29

Rätt och fel om plaståtervinning: ”En pulka är ingen förpackning”

Varför ska vi sortera plastförpackningarna när de ändå bara eldas upp? Frågan dyker upp då och då, men bygger i grunden på ett missförstånd. – Självklart lönar det sig både ekonomiskt och miljömässigt att sortera sina plastförpackningar. Vår gemensamma utmaning är att vi lämnar alldeles för många andra plastprodukter i förpackningsåtervinningen som inte ska vara där, säger Ulrika Edh-Spranger, enhetschef för återvinning hos Trollhättan Energi.

2023-03-23

Svar Direkt: Så funkar vår nya tjänsteguide Streemi för dig som är fiberkund

Just nu får vi många nyfikna frågor om vad Streemi är och hur det funkar. Därför bad vi projektledaren Camilla Olausson och vår Stadsnätschef Tom Nordal ge Svar direkt och förklara lite mer om hur du som är fiberkund hos Trollhättan Energi enkelt hittar alla smarta tjänster och teckna avtal direkt med leverantörerna. På ett och samma ställe.

Blå pratbubbla med ett

2023-03-17

Laddbox får försäljningsförbud – Trollhättan Energi följer utvecklingen

Onsdagen den 15 mars gick Elsäkerhetsverket ut med ett pressmeddelande om att laddboxen av märket Easee Home och Easee Charge belagts med försäljningsförbud efter en granskning av laddboxar till elbilar. Trollhättan Energi har pausat försäljningen och följer utvecklingen.

Barn sitter i ett tält framför huset och tittar på en surfplatta.

2023-03-09

Jämför och beställ fibertjänster direkt på streemi.se

Streemi är en guide som hjälper dig att välja din bästa lösning för bredband, telefoni, tv, trygghetslarm eller andra smarta tjänster i Trollhättan Energis öppna fibernät. Nu blir det dessutom ännu enklare att jämföra och beställa digitala tjänster direkt på streemi.se.

Kille håller i en papperspåse och tittar in i kameran. Tjej håller en påshållare med en papperspåse i.

2023-02-13

Den gyllene trippeln: Ge din avfallspåse chansen att briljera

Matavfallet är en viktig energiresurs som förädlas och blir till biogas. Nyckeln i kretsloppstänket är att papperspåsen gjord av återvunnen träflis, som till skillnad från plastpåsar kan följa med matavfallet i biogasprocessen. För att få den bästa återvinningseffekten och utnyttja påsen maximalt, finns det dessutom tre enkla gyllene regler, tipsar Charlotta Kopsch på Återvinning. 

2023-02-06

Sprängningarna snart klara: Så byggs den biologiska reningen ut i avloppsreningsverket

För att uppfylla det nya miljötillståndet måste Arvidstorps avloppsreningsverk eliminera ännu mer kväve och fosfor. Samtidigt ökas inflödeskapaciteten från 1000 liter i sekunden till 1400 liter. Nu går det omfattande arbetet med att utveckla den biologiska reningen snart in i nästa fas. Under våren ska det pågående sprängningsarbetet i bergrummet vara helt klart och då påbörjas gjutningen av de utsprängda bassängerna för det tredje biologiska reningssteget. - Det är mycket logistik och en oerhört snäv tidsram, men vi följer tidsplanen, säger Peter Albertson, avdelningschef för avloppsreningsverket.