Kunddialogen fortsätter att växa: Nu över 5 000 följare på Facebook

Trollhättan Energi fortsätter att växa även på sociala medier. Över 5 000 Trollhättebor följer oss nu via Facebook. – Det är en viktig vardagskanal i vår relation med våra kunder. Och den är särskilt viktig nu när vi på grund av coronaviruset tillfälligt vill begränsa de personliga besöken hos oss,  säger kommunikatören Sofi Kristiansson. Även […]

Trollhättan Energi fortsätter att växa även på sociala medier. Över 5 000 Trollhättebor följer oss nu via Facebook.
– Det är en viktig vardagskanal i vår relation med våra kunder. Och den är särskilt viktig nu när vi på grund av coronaviruset tillfälligt vill begränsa de personliga besöken hos oss,  säger kommunikatören Sofi Kristiansson.
Även antalet följare på Instagram och Linkedin ökar stadigt.

Smakprov från Facebook

Att finnas tillgänglig i sociala kanaler blir allt viktigare för ett företags relation med omvärlden och sina kunder. Mobilen är en självklar del av vår vardag och Trollhättan Energi har i flera år medvetet satsat på att informera, berätta och ha en löpande dialog med Trollhätteborna om stort och smått.
– Våra produkter och tjänster är ju en direkt del av människors vardagsliv, med allt från sophämtning till elleveranser. Det gör det extra viktigt att vi också har snabba och direkta kommunikationskanaler. Dessutom vill vi att Trollhätteborna ska få chansen att lära känna oss som jobbar här och få en inblick i vår roll och allt vi gör, säger Sofi Kristiansson.

Ett komplement till personlig kundservice

Facebook är fortfarande den kanalen som ökar snabbast och har nu klivit över 5 000 aktiva följare. På Instagram, där medarbetarna turas om att beskriva sin vardag, har Trollhättan Energi ökat till nästan 1 500 följare, medan Linkedin-kontot, som är mer inriktat på företagsrelationer och arbetsmarknad nu har växt till drygt 1 100 följare. Också Trollhättan Energis egen Youtube-kanal, där vi samlar alla filmer som berör verksamheten, får fler så kallade prenumeranter. Det kostar dock inget att prenumerera.
– Dessutom jobbar vi mycket med vår webbsida, samtidigt som vi är väldigt måna om vår personliga service. Vår Kundservice finns på plats alla vardagar och tar dagligen emot hundratals samtal och svarar på mejl och frågor via våra sociala kanaler. Dialog är grunden för en bra relation och vi får dessutom in många bra tips och idéer på hur vi kan utveckla vår verksamhet, påpekar Sofi.

Att ha bra kommunikationskanaler är inte minst viktigt i tider som denna, då coronaviruset påverkar både företag och privatpersoner. För Trollhättan Energis del uppmanar vi just nu våra kunder att i första hand kontakta oss via telefon eller digitalt.

Få driftinformation i mobilen

Vid driftstörningar och annan information som behöver ut snabbt, kan våra kunder via “Mina sidor” också ansluta sig till en SMS-tjänst och få direktinfo om exempelvis ett elavbrott eller en vattenläcka just där man själv bor. Trollhättan Energis egen app hjälper dig dessutom att hålla reda på allt från sophämtningsdagar till öppettider på Återvinningscentralen Håjum.

Bilden: Kommunikatören Sofi Kristiansson jobbar mycket med Trollhättan Energis sociala kanaler, som fortsätter att växa sett till antalet följare.

Nyheten publicerad: 2020-03-19

Senaste nyheterna

Solen går upp över Trollhättan stad

2022-06-28

Just nu: fiber- och värmekunder fortfarande påverkade av gårdagens åskoväder

Just nu får vi in en hel del samtal från kunder som har problem med fiber, varmvatten och värme efter gårdagens åskoväder och strömavbrott. Vi jobbar så fort vi kan med att åtgärda felen.

Luftburet elnät

2022-06-28

Därför försvann strömmen i Trollhättan igår

Under måndagseftermiddagen drog ett kraftigt regn- och åskoväder in över Trollhättan vilket orsakade strömavbrott i stora delar av staden.

Tre tjejer står bakom en sopbil

2022-06-20

Ändrad sophämtning midsommarveckan (vecka 25)

Du som har tömning under vecka 25 ställer ut dina sopkärl en dag tidigare än ordinarie hämtningsdag och låter sopkärlen stå tills det är tömt.

Personal återvinningscentralen

2022-06-20

Återvinningscentralens öppettider under midsommarhelgen

Under midsommarhelgen har återvinningscentralen ändrade öppettider.

2022-06-17

Nu är sprängningarna i avloppsreningsverket igång för utbyggd biologisk rening

I måndags 13 juni 2022 inleddes sprängningarna i berget vid Arvidstorps avloppsreningsverk. Lagom till julafton 2024 ska den utbyggda biologiska reningen vara färdig. - Nu börjar det på riktigt efter flera års projektering och planering, säger Synnöve Holm, Enhetschef Vatten hos Trollhättan Energi.

Två tjejer ligger i gräset och en glödande tråd formar ett hjärta över dem

2022-06-13

Information till dig som är fiberkund – övergången är klar

Under våren har Trollhättan Energi arbetat löpande med att ta över ansvaret för den tekniska utrustningen i Trollhättans öppna fibernät och kontakten med alla leverantörer som levererar tjänster i nätet. Övergången för alla 10 000 fiberkunder är nu klar.

Två tjejer och en kille hoppar och leker i poolen

2022-06-10

Svar direkt: Tänk på detta när du ska fylla och tömma din pool

Just nu får vi flera frågor om vad du ska tänka på när du fyller och tömmer din pool hemma i trädgården. Rörnätschef Stefan Bohman ger svar direkt.

Personal återvinningscentralen

2022-06-02

Återvinningscentralen stängd på Sveriges nationaldag

Återvinningscentralen är stängd på Sveriges nationaldag.

Fjärrvärme Vardagsmys mamma med två barn

2022-05-16

Streama din värme med olika energikällor

Att streama värme håller även i framtiden. Systemet med cirkulerande varmvatten öppnar för en rad olika energikällor, utan att du måste byta värmecentral. Den är snarare som en mobiltelefon där tjänsterna uppdateras och blir mer hållbara och energieffektiva, utan du behöver gör något själv.  

Glödlampor

2022-05-12

Så får du som är berättigad ta del av regeringens elpriskompensation

Med anledning av vinterns höga elpriser införde regeringen i början av året en elpriskompensation för hushåll i hela Sverige för månaderna december 2021 samt januari och februari 2022. Ersättningsmodellen är utformad som en trappa och börjar vid en elanvändning på 700 kWh per månad upp till en användning på över 2 000 kWh per månad, där taket för ersättningen ligger.

Elbilsladdning med ett blått filter

2022-05-10

Välkommen till öppet hus om elbilsladdning – delta fysiskt eller digitalt

Elbilsutvecklingen har gått med rasande fart. Vid årsskiftet 2021/2022 fanns det 300 000 laddbara bilar i Sverige, vilket motsvara 6 % av bilflottan. Beräkningar säger att om 8 år, 2030, kommer hälften av alla personbilar vara laddbara. Vi vill vara med och hjälpa till med omställningen och göra ”hemmaladdning” möjlig för så många som möjligt.

En grupp distributionselektriker framför ett ställverk

2022-05-09

Vi elektrifierar Trollhättan – bli en av oss

Som distributionselektriker hos Trollhättan Energi är du med och ser till ser till att 60 000 människor i Trollhättan med omnejd får sin el tryggt levererad via vårt 208 mil långa ledningsnät. Dygnet runt. Det är din kunskap som gör att vardagen fungerar ute hos företagen, hemma hos Trollhätteborna, i skolorna och inom vård och omsorg. Det är därför vi alltid söker drivna distributionselektriker som vill vara med och ta ett stort ansvar, tillsammans med engagerade kollegor.