Kunddialogen fortsätter att växa: Nu över 5 000 följare på Facebook

Trollhättan Energi fortsätter att växa även på sociala medier. Över 5 000 Trollhättebor följer oss nu via Facebook. – Det är en viktig vardagskanal i vår relation med våra kunder. Och den är särskilt viktig nu när vi på grund av coronaviruset tillfälligt vill begränsa de personliga besöken hos oss,  säger kommunikatören Sofi Kristiansson. Även […]

Trollhättan Energi fortsätter att växa även på sociala medier. Över 5 000 Trollhättebor följer oss nu via Facebook.
– Det är en viktig vardagskanal i vår relation med våra kunder. Och den är särskilt viktig nu när vi på grund av coronaviruset tillfälligt vill begränsa de personliga besöken hos oss,  säger kommunikatören Sofi Kristiansson.
Även antalet följare på Instagram och Linkedin ökar stadigt.

Smakprov från Facebook

Att finnas tillgänglig i sociala kanaler blir allt viktigare för ett företags relation med omvärlden och sina kunder. Mobilen är en självklar del av vår vardag och Trollhättan Energi har i flera år medvetet satsat på att informera, berätta och ha en löpande dialog med Trollhätteborna om stort och smått.
– Våra produkter och tjänster är ju en direkt del av människors vardagsliv, med allt från sophämtning till elleveranser. Det gör det extra viktigt att vi också har snabba och direkta kommunikationskanaler. Dessutom vill vi att Trollhätteborna ska få chansen att lära känna oss som jobbar här och få en inblick i vår roll och allt vi gör, säger Sofi Kristiansson.

Ett komplement till personlig kundservice

Facebook är fortfarande den kanalen som ökar snabbast och har nu klivit över 5 000 aktiva följare. På Instagram, där medarbetarna turas om att beskriva sin vardag, har Trollhättan Energi ökat till nästan 1 500 följare, medan Linkedin-kontot, som är mer inriktat på företagsrelationer och arbetsmarknad nu har växt till drygt 1 100 följare. Också Trollhättan Energis egen Youtube-kanal, där vi samlar alla filmer som berör verksamheten, får fler så kallade prenumeranter. Det kostar dock inget att prenumerera.
– Dessutom jobbar vi mycket med vår webbsida, samtidigt som vi är väldigt måna om vår personliga service. Vår Kundservice finns på plats alla vardagar och tar dagligen emot hundratals samtal och svarar på mejl och frågor via våra sociala kanaler. Dialog är grunden för en bra relation och vi får dessutom in många bra tips och idéer på hur vi kan utveckla vår verksamhet, påpekar Sofi.

Att ha bra kommunikationskanaler är inte minst viktigt i tider som denna, då coronaviruset påverkar både företag och privatpersoner. För Trollhättan Energis del uppmanar vi just nu våra kunder att i första hand kontakta oss via telefon eller digitalt.

Få driftinformation i mobilen

Vid driftstörningar och annan information som behöver ut snabbt, kan våra kunder via “Mina sidor” också ansluta sig till en SMS-tjänst och få direktinfo om exempelvis ett elavbrott eller en vattenläcka just där man själv bor. Trollhättan Energis egen app hjälper dig dessutom att hålla reda på allt från sophämtningsdagar till öppettider på Återvinningscentralen Håjum.

Bilden: Kommunikatören Sofi Kristiansson jobbar mycket med Trollhättan Energis sociala kanaler, som fortsätter att växa sett till antalet följare.

Nyheten publicerad: 2020-03-19

Senaste nyheterna

Pappa och bebis borstar tänderna och tittar sig i spegeln

2021-09-28

Framtidsinvesteringar och underhåll fortsätter: Så justeras avgifterna vid årsskiftet

Trollhättan Energi fortsätter den långsiktiga satsningen på omfattande investeringar för att vidareutveckla avfallshantering, återvinning och infrastrukturen för el, vatten, avlopp och fjärrvärme. I enlighet med tidigare planering justeras avgifterna nästa år motsvarande totalt 82 kronor i månaden för en vanlig villakund. Samtidigt försvinner avgiften på 80 kronor för att lämna avfall och annat material till återvinning med släpkärra på Återvinningscentralen Håjum.

2021-09-27

Fler smidiga nyheter i Trollhättan Energis app

I dagarna uppdateras Trollhättan Energis app med fler smidiga funktioner. Förutom ett nytt och fräscht utseende ges du möjligheten att exempelvis styra när du vill ha påminnelsenotisen om din sophämtning. Plus att du får full överblick över dina fakturor och tjänster. - Nu kan kunderna se viss information från "Mina sidor" även i mobilappen och det vet jag att många har frågat efter, säger Kenneth Wilson, som ansvarar för utvecklingsprocessen.

2021-09-24

Idag firar vi Dagvattnets dag

Idag är det faktiskt Dagvattnets dag. Det är kanske inte den mest kända dagen, men vi på Trollhättan Energi hanterar dagvatten varje dag. Eller regnvatten, som det framför allt handlar om. Gatubrunnarna spelar en central roll.

Dalkjusan Karta Grävarbete

2021-09-23

Dalkjusans skola får fjärrvärme – så påverkas du

Arbetet med att ansluta Dalkjusans skola till fjärrvärmenätet startar upp i slutet av september. Senast innan jul ska arbetet i området vara klart. När förskolan är påkopplad så får även de värme tillverkat av skogsflis; värme som till stor del är märkt med en av världens tuffaste miljömärkningar, Bra Miljöval.

Sandra Magnusson är kvalitetsansvarig med fokus på hållbarhet

2021-09-21

Fler möjligheter till fossilfria val: Kör på biogas eller el

Trollhättan Energi har varit en pionjär inom biogasproduktion, distribution och etableringen av tankstationer. Nu skapas motsvarande förutsättningar för eldrift, då infrastrukturen av laddstolpar successivt byggs ut.

Tre tjejer står bakom en sopbil

2021-09-16

Ändrad sophämtning vecka 38

Du som har tömning under vecka 38 (utbildningsdag) ställer ut dina sopkärl en dag tidigare än ordinarie hämtningsdag och låter sopkärlen stå tills det är tömt.

Tre tjejer står bakom en sopbil

2021-09-15

Sommarhämtning slutar vecka 38-39

Sommarhämtning av hushållsavfall slutar vecka 38 eller 39.

Benny Hermansson och Gert Olofsson, MIM Construction och Peter Engström och Mia Biselius, Trollhättan Energi

2021-09-08

Succé för Kraftkombo Företag: “Det ger jämnare elkostnader över tid”

Satsningen på Kraftkombo har blivit en succé. På ett knappt halvår har närmare 20 lokala företag beslutat sig för att köpa sin el tillsammans med Trollhättan Energi. - Det är just det som är grejen. De lokala företagen köper elen tillsammans med oss. Inte av oss, understryker energirådgivaren Peter Engström.

Sandra Magnusson är kvalitetsansvarig med fokus på hållbarhet

2021-09-06

Hundra procent fossilfritt 2030

Senast 2030 ska Trollhättan Energi se till att alla bolagets produkter och tjänster är helt fossilfria. Det omfattar hela värdekedjan; från råvara till tillverkning, leverans och användning av företagets produkter och tjänster ute hos alla privat- och företagskunder. - Det innebär att vi ställer ökade krav även på våra leverantörer och samarbetspartners. Och när det gäller vår egen verksamhet inom bolaget ska vi vara helt fossilfria redan 2025, deklarerar vd:n Pia Brühl Hjort.

Två killar i byggkläder står vid ett stort schakt

2021-09-02

Borrning avslutar dagvattenseparering på Österlånggatan: ”Vi passar på när kanalen är tömd”.

Arbetet med att förebygga källaröversvämningar på Österlånggatan, Nygatan, Riddaregatan och Lilla Håjumsgatan är nu inne på slutspurten. Denna vecka pågår arbetet med att borra den sista biten från Österlånggatan, igenom berget, för att kunna leda regnvattnet rakt ut i Göta Älv.

Mia Biselius

2021-09-01

Därför är elpriserna höga just nu

- Just nu är det många som hör av sig till oss och undrar över hur de ska göra, säger Mia Biselius, elhandelsansvarig hos Trollhättan Energi.

Elnät mot himmel

2021-08-27

Så går det med driftsättning av markbundet elnät i Norra Björke och Åsaka: ”Vi har kommit halvvägs”

Trollhättan Energi har under många år successivt ersatt luftburna ledningar med markledningar, för att minimera risken för strömavbrott på grund av nedfallna träd som faller på ledningarna. Åsaka och Norra Björke har varit ett prioriterat område att driftsätta just på grund av återkommande avbrott som bland annat höststormarna varit orsak till.