Digitalt Hjärta

Höga betyg från kunderna: “Det värmer hjärtat”

Snart firar vi Alla hjärtans dag och då känns det extra roligt att kunna berätta om att förtroendet från våra kunder fortsätter att vara högt. – Vi får fina siffror både med avseende på hur våra kunder upplever vårt bemötande och hur snabbt de får hjälp, säger Sten Kristensson, marknadschef hos Trollhättan Energi.

Trollhättan Energi gör kontinuerliga kundundersökningar under året där det ställs frågor om allt från prisvärdhet på exempelvis el, vatten, sophämtning och fjärrvärme, till hur ofta man tar del av vår information. Den senaste undersökningen visar återigen genomgående väldigt bra resultat.

Bra på hållbarhet

– Det värmer hjärtat att nio av tio kunder säger att de är nöjda med oss och hela 97 procent tycker att vi har ett trevligt bemötande. Och så här har det sett ut över flera års tid. Det är bra betyg med tanke på vår breda verksamhet, där vi måste hantera svårare frågor som exempelvis avstängning av el vid utebliven betalning eller att vi stökar till när vi måste göra grävarbeten mitt inne i stan, säger Sten Kristensson.
En nyhet i årets mätning är att nästan 85 procent tycker att vi är bra på hållbarhet.
– Vi har tidigare inte gjort mätningar på detta och har ändå hoppats på att våra kunder har uppfattat vårt gedigna hållbarhetsarbete. Nu vet vi att mycket mer än majoriteten gör det och det känns bra att få det kvittot.

“Vi vill leverera lite mer än det som bara ska fungera”

Jämfört med övriga energibolag som gör motsvarande kundundersökning kontinuerligt, kan vi konstatera att Trollhättan Energi ligger i topp inom de allra flesta områden, både kring bemötande, hur snabbt problem åtgärdas och hur bolaget uppfattas i sociala medier.
– Det är viktigt att vi inte slår oss till ro. Att kunderna verkligen gillar oss känns fantastiskt. Det visar att vi gör många saker rätt, men inspirerar oss också att försöka bli ännu bättre. Vi känner ett stort ansvar för vår stad och våra kunder och vi vill inget hellre än att leverera det där illa extra utöver det som bara ska fungera, säger Sten Kristensson.

Nyheten publicerad: 2021-02-12

Senaste nyheterna

Tre tjejer står bakom en sopbil

2022-06-20

Ändrad sophämtning midsommarveckan (vecka 25)

Du som har tömning under vecka 25 ställer ut dina sopkärl en dag tidigare än ordinarie hämtningsdag och låter sopkärlen stå tills det är tömt.

Personal återvinningscentralen

2022-06-20

Återvinningscentralens öppettider under midsommarhelgen

Under midsommarhelgen har återvinningscentralen ändrade öppettider.

2022-06-17

Nu är sprängningarna i avloppsreningsverket igång för utbyggd biologisk rening

I måndags 13 juni 2022 inleddes sprängningarna i berget vid Arvidstorps avloppsreningsverk. Lagom till julafton 2024 ska den utbyggda biologiska reningen vara färdig. - Nu börjar det på riktigt efter flera års projektering och planering, säger Synnöve Holm, Enhetschef Vatten hos Trollhättan Energi.

Två tjejer ligger i gräset och en glödande tråd formar ett hjärta över dem

2022-06-13

Information till dig som är fiberkund – övergången är klar

Under våren har Trollhättan Energi arbetat löpande med att ta över ansvaret för den tekniska utrustningen i Trollhättans öppna fibernät och kontakten med alla leverantörer som levererar tjänster i nätet. Övergången för alla 10 000 fiberkunder är nu klar.

Två tjejer och en kille hoppar och leker i poolen

2022-06-10

Svar direkt: Tänk på detta när du ska fylla och tömma din pool

Just nu får vi flera frågor om vad du ska tänka på när du fyller och tömmer din pool hemma i trädgården. Rörnätschef Stefan Bohman ger svar direkt.

Personal återvinningscentralen

2022-06-02

Återvinningscentralen stängd på Sveriges nationaldag

Återvinningscentralen är stängd på Sveriges nationaldag.

Fjärrvärme Vardagsmys mamma med två barn

2022-05-16

Streama din värme med olika energikällor

Att streama värme håller även i framtiden. Systemet med cirkulerande varmvatten öppnar för en rad olika energikällor, utan att du måste byta värmecentral. Den är snarare som en mobiltelefon där tjänsterna uppdateras och blir mer hållbara och energieffektiva, utan du behöver gör något själv.  

Glödlampor

2022-05-12

Så får du som är berättigad ta del av regeringens elpriskompensation

Med anledning av vinterns höga elpriser införde regeringen i början av året en elpriskompensation för hushåll i hela Sverige för månaderna december 2021 samt januari och februari 2022. Ersättningsmodellen är utformad som en trappa och börjar vid en elanvändning på 700 kWh per månad upp till en användning på över 2 000 kWh per månad, där taket för ersättningen ligger.

Elbilsladdning med ett blått filter

2022-05-10

Välkommen till öppet hus om elbilsladdning – delta fysiskt eller digitalt

Elbilsutvecklingen har gått med rasande fart. Vid årsskiftet 2021/2022 fanns det 300 000 laddbara bilar i Sverige, vilket motsvara 6 % av bilflottan. Beräkningar säger att om 8 år, 2030, kommer hälften av alla personbilar vara laddbara. Vi vill vara med och hjälpa till med omställningen och göra ”hemmaladdning” möjlig för så många som möjligt.

En grupp distributionselektriker framför ett ställverk

2022-05-09

Vi elektrifierar Trollhättan – bli en av oss

Som distributionselektriker hos Trollhättan Energi är du med och ser till ser till att 60 000 människor i Trollhättan med omnejd får sin el tryggt levererad via vårt 208 mil långa ledningsnät. Dygnet runt. Det är din kunskap som gör att vardagen fungerar ute hos företagen, hemma hos Trollhätteborna, i skolorna och inom vård och omsorg. Det är därför vi alltid söker drivna distributionselektriker som vill vara med och ta ett stort ansvar, tillsammans med engagerade kollegor.

Robin Ruth

2022-05-05

“Vi fortsätter storsatsa på en trygg och hållbar elförsörjning”

Elanvändningen kommer att öka när samhället, framför allt industrin och transportsektorn, byter ut fossila bränslen och istället använder el. Det kräver att elnätet anpassas, förnyas och byggs ut.

Tre tjejer står bakom en sopbil

2022-04-27

Ändrad sophämtning vecka 18

Du som har tömning under vecka 18 ställer ut dina sopkärl en dag tidigare än ordinarie hämtningsdag och låter sopkärlen stå tills det är tömt.