Digitalt Hjärta

Höga betyg från kunderna: “Det värmer hjärtat”

Snart firar vi Alla hjärtans dag och då känns det extra roligt att kunna berätta om att förtroendet från våra kunder fortsätter att vara högt. – Vi får fina siffror både med avseende på hur våra kunder upplever vårt bemötande och hur snabbt de får hjälp, säger Sten Kristensson, marknadschef hos Trollhättan Energi.

Trollhättan Energi gör kontinuerliga kundundersökningar under året där det ställs frågor om allt från prisvärdhet på exempelvis el, vatten, sophämtning och fjärrvärme, till hur ofta man tar del av vår information. Den senaste undersökningen visar återigen genomgående väldigt bra resultat.

Bra på hållbarhet

– Det värmer hjärtat att nio av tio kunder säger att de är nöjda med oss och hela 97 procent tycker att vi har ett trevligt bemötande. Och så här har det sett ut över flera års tid. Det är bra betyg med tanke på vår breda verksamhet, där vi måste hantera svårare frågor som exempelvis avstängning av el vid utebliven betalning eller att vi stökar till när vi måste göra grävarbeten mitt inne i stan, säger Sten Kristensson.
En nyhet i årets mätning är att nästan 85 procent tycker att vi är bra på hållbarhet.
– Vi har tidigare inte gjort mätningar på detta och har ändå hoppats på att våra kunder har uppfattat vårt gedigna hållbarhetsarbete. Nu vet vi att mycket mer än majoriteten gör det och det känns bra att få det kvittot.

“Vi vill leverera lite mer än det som bara ska fungera”

Jämfört med övriga energibolag som gör motsvarande kundundersökning kontinuerligt, kan vi konstatera att Trollhättan Energi ligger i topp inom de allra flesta områden, både kring bemötande, hur snabbt problem åtgärdas och hur bolaget uppfattas i sociala medier.
– Det är viktigt att vi inte slår oss till ro. Att kunderna verkligen gillar oss känns fantastiskt. Det visar att vi gör många saker rätt, men inspirerar oss också att försöka bli ännu bättre. Vi känner ett stort ansvar för vår stad och våra kunder och vi vill inget hellre än att leverera det där illa extra utöver det som bara ska fungera, säger Sten Kristensson.

Nyheten publicerad: 2021-02-12

Senaste nyheterna

Tre tjejer står bakom en sopbil

2021-06-17

Ändrad sophämtning vecka 25

Du som har tömning under vecka 25 (midsommarafton) ställer ut dina sopkärl en dag tidigare än ordinarie hämtningsdag och låter sopkärlen stå tills det är tömt.

Informationsskylt på återvinningscentralen

2021-06-15

Slipp köer – återvinn på “gröna dagar”

Så har tiden på året kommit då förrådsrensningar, trädgårdsröj och altanbyggen pågår för fullt runt om i Trollhättan. En tid som också innebär en hel del avfall som ska återvinnas på bästa sätt. Redan sommaren 2020 utökades öppettiderna på Återvinningscentralen Håjum och i maj öppnade en helt ny infart för att undvika köer på Verkmästarevägen.

skylt Arvidstorp avloppsreningsverk

2021-06-14

Rötgas på Arvidstorps avloppsreningsverk blir el och värme

Nu ska biogasproduktionen på Arvidstorps avloppsreningsverk ställas om och rötgasen från avloppsslammet, som tidigare blev biogas, ska istället bli el och värme. Avloppsreningsverket kommer därmed bli självförsörjande på värme och elen kommer täcka en del av elförsörjningsbehovet.

Tjej framför står lutad mot en stenvägg med skylt

2021-06-07

”Jag tror att branschen skulle må bra av fler tjejer.”

När Johanna Harling skulle välja utbildning stod det mellan hennes intresse, grisarna, och att lära sig någonting nytt, el och energi. Nyfiken­heten var den starkaste drivkraften. Nu är det bara tre veckor kvar till examen och det är en förvän­tansfull tjej som lämnar skolan och hoppar rakt in i den nya yrkesrollen som elmontör på Trollhättan Energi.

Kille och tjej framför datorn som tittar in i kameran

2021-05-20

Lättare att hitta rätt på trollhattanenergi.se

Ännu lättare att använda och lättare att hitta det som är viktigast för dig om kund. Det har varit utgångspunkten när vi på Trollhättan Energi nu uppdaterat hemsidan, som fått ett lite annat utseende.

2021-04-27

Vd Pia Brühl Hjort: “Vanan vid riskminimering har hjälpt oss”

När man som Trollhättan Energi ansvarar för samhällsviktig verksamhet, så finns det en vana vid riskminimering. - Det har hjälp företaget att hantera den pågående pandemin, konstaterar vd Pia Brühl Hjort, när hon i dessa bokslutstider summerar 2020.

Kenneth står vid sitt skrivbord med Trollhättan Energi-backdropp bakom

2021-04-22

Digitala möten med Trollhättans elever: Vardagshjälte-konceptet har ställt om

Under normala omständigheter möter Trollhättan Energis skolkommunikatör Kenneth Wilson tusentals trollhätteelever varje år. Men trots att skolbesöken och elevernas studiebesök vid Trollhättan Energis anläggningar inte går att genomföra just nu, så lever utbildningskonceptet "Bli en vardagshjälte" vidare. Kenneth har ställt om och genomför digitala möten istället.

Tre tjejer står bakom en sopbil

2021-04-21

Sommarhämtning börjar vecka 20-21

Sommarhämtning av hushållsavfall börjar vecka 20 eller 21.

Man står vid laddstolpe med Trollhättan Energilogga på

2021-04-14

Hjälp oss att utveckla Trollhättan Energi

Vi på Trollhättan Energi vill vara med och bygga en stad där det är gott att leva. Därför ser vi till att du har rent vatten i kranen, vi tar hand om avlopp och sopor och samtidigt levererar vi klimatsmart energi till både hushåll, företag och fordon.

Peab-personal gjuter ett tak. Två projektledare blickar över bygget.

2021-04-07

Efter elva månader av gjutning: “Nu är vi inne på slutspurten”

Våren 2019 påbörjades bygget med den nya slamhanteringen på Arvidstorps avloppsreningsverk och har sedan dess fortlöpt helt enligt plan. Den helt nya byggnaden börjar nu tar form - efter ungefär elva månader av gjutning.

Enkät Trollhättan Energi

2021-04-01

Kundenkät: Hjälp oss att utveckla kommunikationen kring avfall och återvinning

Avfall och återvinning är ett stort och viktigt verksamhetsområde för oss på Trollhättan Energi. Och för hela Trollhättan. Tillsammans hjälps vi åt att skapa en hållbar utveckling. Genom att svara på vår enkla och anonyma kundenkät hjälper du oss att även förbättra kommunikationen runt allt från källsortering till restavfall.

Luftburet elnät

2021-03-30

Strömavbrott i Norra Björke/Åsaka berodde på en trasig kopplingsstation

Klockan 11.00 idag fick vi larm om ett strömavbrott i områdena Norra Björke och Åsaka med omnejd. Cirka 1 000 kunder var då berörda. Efter felsökning kunde vi konstatera att en kopplingsstation var trasig. Norra Björke och Åsaka med omnejd har tidigare varit extra hårt drabbade av avbrott.