Höga betyg från kunderna: ”Det känns gott i hjärtat”

Så här på Alla hjärtans dag känns det extra roligt att kunna konstatera att förtroendet från våra kunder fortsätter att öka. –  Vi får fantastiska siffror när det gäller både hur vi bemöter våra kunder och hur nöjd man är med oss som leverantör. Det känns gott i hjärtat, säger Trollhättan Energis vd Pia Brühl […]

Så här på Alla hjärtans dag känns det extra roligt att kunna konstatera att förtroendet från våra kunder fortsätter att öka.
–  Vi får fantastiska siffror när det gäller både hur vi bemöter våra kunder och hur nöjd man är med oss som leverantör. Det känns gott i hjärtat, säger Trollhättan Energis vd Pia Brühl Hjort.

Trollhättan Energi gör kontinuerliga kundundersökningar under året där vi ställer frågor om allt från prisvärdhet på el och fjärrvärme, till hur ofta man tar del av vår information. Den senaste undersökningen visar återigen genomgående väldigt bra resultat.

Trevligt bemötande och nöjda kunder

– Men extra glädjande är att nio av tio kunder säger att de är nöjda med oss och hela 97 procent tycker att vi har ett trevligt bemötande. Man kan tycka att det ska vara tio av tio och 100 procent, men vi ska komma ihåg att vår verksamhet spänner över ett väldigt brett fält och att vi ibland också måste hantera betalningsärenden och andra mindre roliga frågor. Då kan situationen förstås upplevas väldigt jobbig för kunden, påpekar Pia Brühl Hjort.

”Det vilar ett stort ansvar på oss”

Jämfört med övriga energibolag som gör motsvarande kundundersökning kontinuerligt, kan vi konstatera att Trollhättan Energi ligger i topp inom de allra flesta områden. Inte minst när det gäller just bemötande och kundnöjdhet.
– Med tanke på att vi vuxit så snabbt och så mycket både personal- och verksamhetsmässigt efter att flera av kommunens åtaganden förts över till oss, så är jag extra stolt över hur alla medarbetare inom våra olika affärsområden varje dag jobbar för Trollhättebornas bästa och för hela kommunens utveckling. Det är ett stort ansvar som vilar på oss alla för att vardagen i Trollhättan ska fungera, konstaterar Pia Brühl Hjort.

Bra relation med Trollhätteborna

Gänget på Kundservice har hundratals kundkontakter vare dag och kundservicechefen Henrik Larsson upplever, precis som mätningarna visar, att relationen med Trollhätteborna är väldigt bra.
– Och om något kör ihop sig eller det uppstår problem så gör vi alltid vårt bästa för att lösa det. Det gäller både oss här på Kundservice och alla som jobbar ute på fältet, med allt från elnät till sophämtning. Vi jobbar ju alla för samma sak och det är extra roligt att de allra flesta kunder upplever att de får snabb hjälp och återkoppling när de hör av sig, konstaterar Henrik Larsson.

VD Pia Brühl Hjort understryker att det, trots de fina siffrorna, är viktigt att inte slå sig till ro och vara nöjd.
– Att kunderna verkligen gillar oss känns fantastiskt. Det visar att vi gör många saker rätt, men inspirerar oss också att försöka bli ännu bättre.

Tack för förtroendet, vi gillar er också!
Vi är över 200 anställda som varje dag jobbar för att du och alla andra Trollhättebor ska ha en enkel och hållbar vardag. Därför känns det extra gott att våra kunder verkligen gör tummen upp i våra senaste kundundersökningar. Extra roligt är att vi får så höga betyg för vårt bemötande. Tack för förtroendet - vi gillar er också, ska ni veta.

 

Nyheten publicerad: 2020-02-14

Senaste nyheterna

Mia Biselius, elhandelsansvarig

2023-11-20

Elhandel: Trollhättan Energis kunder återigen bland Sveriges mest nöjda

Under måndagsmorgon släppte SKI, Sveriges kvalitetsindex, sin senaste mätning som visar att Trollhättan Energi rankas högt bland sina elhandelskunder, både privat och företag: plats tre på företagssidan, respektive plats fyra bland privatkunderna.

Man står ute och visar en mediakonverter.

2023-11-16

Stadsnätet firar 25: ”Alla Trollhättebor har rätt till en bra fiberuppkoppling”

Att vi alltid kan streama film, musik och kommunicera med nära och kära i hela världen tar vi för givet idag. På samma sätt som att det alltid ska komma vatten ur kranen. Trollhättan Energi har satsat hårt även på den lokala fiberutbyggnaden. – I år är det 25 år sedan vi drog våra första fiberledningar. Vi har alltid legat i framkant och vill skapa samma möjligheter för alla Trollhättebor att koppla upp sig, säger stadsnätschefen Tom Nordal.

Man håller förpackningar i kök.

2023-11-15

2024: Trollhättan Energi tar över insamlingen av förpackningar i Trollhättan

Under 2022 beslutade regeringen i Sverige om en ny förpackningsförordning. Den största förändringen i förordningen är att ansvaret för insamlingen av hushållsförpackningar flyttas från den tidigare organisationen FTI (förpackningsinsamlingen) till alla kommuner i Sverige. I Trollhättan innebär detta att Trollhättan Energi, från och med den 1 januari 2024, tar ett större ansvar för Trollhättebornas hushållsavfall.

Vy över Vänern en stilla vinterdag.

2023-11-15

Förlängd projekteringstid för nytt vattenverk och råvattenledning

Trollhättan Energi har beslutat att förlänga projekteringstiden samt utöka projekteringsbudgeten för det nya vattenverket på Överby och råvattenledningen från Vänern.

Karta där Vänersborgsvägen är utmarkerad från klaffbron i riktning från centrum.

2023-10-17

Vänersborgsvägen avstängd

Den 23–30 oktober kommer vi att utföra arbete på Vänersborgsvägen, sträckan efter klaffbron i riktning mot och omkring Fagerstrand. Under arbetets gång går det endast att använda klaffbron för att köra ut ur centrum. All trafik in mot centrum kommer att ledas över Stridsbergsbron.

Sandra och Anna står framför säckar med arbetskläder.

2023-10-17

Ett nytt utseende blev startskottet för arbete med cirkulära arbetskläder

När Trollhättan Energi bytte utseende under våren 2023 var ett av målen att göra förvandlingen på ett så ekonomiskt och ekologiskt hållbart sätt som möjligt. Att slänga alla befintliga arbetskläder och köpa nytt kändes inte rätt. Projektet ledde till nya frågeställningar och sparkade i gång arbetet med cirkulära arbetskläder.

2023-09-27

Nu gjuts de nya reningsbassängerna i Arvidstorps avloppsreningsverk

Drygt 60 meter under marken börjar nu den nya biologiska reningsanläggningen ta form med 140 meter långa reningsbassänger i Arvidstorps avloppsreningsverk. Om 18 månader ska allt vara klart. – Det är få förunnat att få vara med om det här och skapa en mer hållbar utveckling, säger Peter Albertson, Avdelningschef Avloppsvatten hos Trollhättan Energi.

Stadsnätschefen står framför grön vägg och en roll up, tittar in i kameran.

2023-09-26

Streemi blir ett eget bolag

Streemi är din guide i Trollhättan Energis öppna fibernät och finns för att hjälpa dig att välja din bästa lösning för bredband, telefoni, tv, trygghetslarm och andra smarta ”hemmatjänster”. Nu växer Streemi då Trollhättan Energi, Uddevalla Energi och StrömstaNet går ihop i ett gemensamt bolag, under namnet Streemi.

2023-09-25

Höjda energi- och materialkostnader styr avgiften för vatten och avlopp 2024

Trollhättan Energis styrelse har nu landat i hur avgiftsjusteringarna för vatten, avlopp, avfallshantering och elnät kommer att se ut 2024. Även avgiften för fjärrvärme är klar. Samtliga justeringar gäller från 1 januari nästa år. Avgiften för fiber ligger kvar på samma nivå som föregående år.

Bilden visar området Knorren.

2023-09-20

Nu startar Trollhättan Energis arbete med Knorren

Inom de närmsta veckorna kommer arbetet med området Knorren, Vårviks sista etapp, att inledas. Trollhättan Energis utbyggnad av infrastruktur inom fjärrvärme, fiber, vatten och avlopp skapar förutsättningar för att bostäder, förskola, kontor, vård och centrumservice ska kunna byggas i det nya området.

Kvinna och man står vid en Trollhättan Energibil i arbetskläder

2023-09-19

Hemsortering 2025: inventering pågår

Just nu pågår förberedelserna för införande av fastighetsnära insamling, det som vi nu kallar Hemsortering. Det första du kan märka av är att Trollhättan Energi inventerar alla hämtplatser i Trollhättan under hösten/vintern 2023. Det är nämligen framkomligheten till din adress som avgör viken typ av hemsortering du får.

Kvinna vid skrivbord

2023-09-11

”Just nu jobbar vi med rekordmånga rekryteringar”

- På kort tid har mycket i vår omvärld förändrats. Klimatutmaningar, digitalisering, energi- och säkerhetsfrågor ställer höga krav på oss som är Trollhättebornas egna energibolag, säger Pia Brühl Hjort, vd hos Trollhättan Energi.