Höga betyg från kunderna: ”Det känns gott i hjärtat”

Så här på Alla hjärtans dag känns det extra roligt att kunna konstatera att förtroendet från våra kunder fortsätter att öka. –  Vi får fantastiska siffror när det gäller både hur vi bemöter våra kunder och hur nöjd man är med oss som leverantör. Det känns gott i hjärtat, säger Trollhättan Energis vd Pia Brühl […]

Så här på Alla hjärtans dag känns det extra roligt att kunna konstatera att förtroendet från våra kunder fortsätter att öka.
–  Vi får fantastiska siffror när det gäller både hur vi bemöter våra kunder och hur nöjd man är med oss som leverantör. Det känns gott i hjärtat, säger Trollhättan Energis vd Pia Brühl Hjort.

Trollhättan Energi gör kontinuerliga kundundersökningar under året där vi ställer frågor om allt från prisvärdhet på el och fjärrvärme, till hur ofta man tar del av vår information. Den senaste undersökningen visar återigen genomgående väldigt bra resultat.

Trevligt bemötande och nöjda kunder

– Men extra glädjande är att nio av tio kunder säger att de är nöjda med oss och hela 97 procent tycker att vi har ett trevligt bemötande. Man kan tycka att det ska vara tio av tio och 100 procent, men vi ska komma ihåg att vår verksamhet spänner över ett väldigt brett fält och att vi ibland också måste hantera betalningsärenden och andra mindre roliga frågor. Då kan situationen förstås upplevas väldigt jobbig för kunden, påpekar Pia Brühl Hjort.

”Det vilar ett stort ansvar på oss”

Jämfört med övriga energibolag som gör motsvarande kundundersökning kontinuerligt, kan vi konstatera att Trollhättan Energi ligger i topp inom de allra flesta områden. Inte minst när det gäller just bemötande och kundnöjdhet.
– Med tanke på att vi vuxit så snabbt och så mycket både personal- och verksamhetsmässigt efter att flera av kommunens åtaganden förts över till oss, så är jag extra stolt över hur alla medarbetare inom våra olika affärsområden varje dag jobbar för Trollhättebornas bästa och för hela kommunens utveckling. Det är ett stort ansvar som vilar på oss alla för att vardagen i Trollhättan ska fungera, konstaterar Pia Brühl Hjort.

Bra relation med Trollhätteborna

Gänget på Kundservice har hundratals kundkontakter vare dag och kundservicechefen Henrik Larsson upplever, precis som mätningarna visar, att relationen med Trollhätteborna är väldigt bra.
– Och om något kör ihop sig eller det uppstår problem så gör vi alltid vårt bästa för att lösa det. Det gäller både oss här på Kundservice och alla som jobbar ute på fältet, med allt från elnät till sophämtning. Vi jobbar ju alla för samma sak och det är extra roligt att de allra flesta kunder upplever att de får snabb hjälp och återkoppling när de hör av sig, konstaterar Henrik Larsson.

VD Pia Brühl Hjort understryker att det, trots de fina siffrorna, är viktigt att inte slå sig till ro och vara nöjd.
– Att kunderna verkligen gillar oss känns fantastiskt. Det visar att vi gör många saker rätt, men inspirerar oss också att försöka bli ännu bättre.

Tack för förtroendet, vi gillar er också!
Vi är över 200 anställda som varje dag jobbar för att du och alla andra Trollhättebor ska ha en enkel och hållbar vardag. Därför känns det extra gott att våra kunder verkligen gör tummen upp i våra senaste kundundersökningar. Extra roligt är att vi får så höga betyg för vårt bemötande. Tack för förtroendet - vi gillar er också, ska ni veta.

 

Nyheten publicerad: 2020-02-14

Senaste nyheterna

Två killar står framför två olika Trollhättan Energifordon

2022-12-09

Trollhättan Energi följer Sveriges energiläge

Just nu är elförsörjningen i Sverige ansträngd, men stabil. Enligt Energimyndigheten finns det en risk för effektbrist under vinterns höglasttimmar (klockan 08.00-11.00 och 16.00-19.00) och den osäkerheten ökar markant när Oskarshamn 3 tas ur drift 9–18 december.

Tjej håller upp en LED-lampa mot kameran och ser glad ut

2022-12-05

Bli en smart elanvädare

Den senaste tiden har elpriserna varit högre än vad vi är vana vid och många kontaktar oss för tips och råd. Genom att se över hur du använder din energi hemma kan du inte bara spara pengar i plånboken, du gör samtidigt en insats för miljön och bidrar till ett mer hållbart samhälle. 

Man i duschen med ordbild över Kraftkombo Hem

2022-11-30

Trollhättan Energi bjuder in – ”köp el tillsammans med oss”

Just nu är situationen på elmarknaden skakig vilket gör att elpriset snabbt kan gå upp och ner. Nu vidareutvecklar Trollhättan Energi konceptet Kraftkombo och bjuder in både privatpersoner och småföretag att köpa el tillsammans med det egna energibolaget.

Tjej och kille står i kontorsmiljö och tittar in i kameran

2022-11-24

Energiläget – så agerar Trollhättan Energi

Det ansträngda läget på energimarknaden och den ökade risken för effektbrist i vinter gör att du behöver se över hur du kan använda din el på ett smart sätt och samtidigt effektivisera din användning av energi. Energimyndighetens budskap är tydligt – varje kilowattimme räknas.

Tjej ler och tittar in i kameran. SKI-logga i bild.

2022-11-21

Elhandel: Trollhättan Energi har Sveriges nöjdaste företagskunder – och tar bronset på privatsidan

Trollhättan Energi har elhandelsbranschens mest nöjda företagskunder i hela Sverige 2022. Det visar en klar förstaplats i den senaste mätningen gjord av Svenskt Kvalitetsindex (SKI). - Resultatet känns helt fantastiskt. I de här extrema tiderna på energimarknaden är det viktigare än någonsin för oss att kroka arm och måna om såväl företags- som privatkunder. Exempelvis handlar vårt succékoncept Kraftkombo precis om det, säger Trollhättan Energis elhandelsansvariga Mia Biselius, som också kan glädjas åt att bolaget tar en bronsplats i SKI-mätningen bland hushållskunderna.  - Det är den bästa placeringen på privatsidan någonsin för oss och visar verkligen att satsningen på schysst elhandel bygger ett långsiktigt förtroende.

Två killar fotograferade bakifrån i ett avloppsreningsverk

2022-11-18

Hylla din toalett: Fira Världstoalettdagen på lördag!

Har du tänkt på att hylla din toalett? Faktum är att den verkligen är värd att både applådera och vara rädd om. Genom att enbart spola ner kiss, bajs och toalettpapper ser du dessutom till att vårt avloppsreningsverk i Trollhättan funkar så mycket bättre. - Var och en kan verkligen på ett enkelt sätt bidra till en bättre miljö, säger Trollhättan Energis Avdelningschef för Avloppsvatten & Biogasproduktion, Peter Albertson, med anledningen av den internationella Världstoalettdagen 19 november.

Biogas Tanka Bil

2022-11-04

Trollhättan Energi fokuserar sitt biogas-engagemang till Trollhättan

Nästa år vill Trollhättan Energi fokusera sitt biogas-engagemang helt och hållet till Trollhättan och få en ekonomi i balans för affären. Det innebär att biogasstationerna i bland annat Dalsland, Strömstad och i Lilla Edet inte ska drivas vidare i Trollhättan Energis regi från våren 2023.

2022-10-31

Trollhättan Energi bygger solcellspark

Nu är det klart att Trollhättan Energi bygger en solcellspark på en yta motsvarande nästan sex fotbollsplaner. - Det här är ett viktigt steg som gör att vi i Trollhättan blir mer självförsörjande på förnybar el. Det kommer inte minst att gynna de lokala företagen och vara en fördel vid näringslivsetableringar, säger affärsutvecklaren Jenny Andersson.

Person håller en papplåda med kläder.

2022-10-06

Textiljakten drar igång vecka 42

Nu är det dags för nästa upplaga av Textiljakten. I år med ett nytt koncept helt inriktat på uppsamling av kläder och textilier i bostadsområden. Textiljakten syftar till att få fler att förstå att kläder och andra textilier inte ska slängas i soporna, utan i stället samlas in för återanvändning via second hand eller annan användning.

kran hus dricksvatten

2022-10-04

Hjälp oss bli bättre på att berätta om våra satsningar på vatten och avlopp

Just nu, och i flera år framöver, pågår stora satsningar på framtidens dricksvattenförsörjning och avloppshantering i Trollhättan. Vi vill att du ska känna dig informerad och trygg med de investeringar vi gör. Därför genomför vi en undersökning bland våra kunder, med start denna vecka. I undersökningen passar vi också på att ställa några frågor om vad du tycker om vårt kranvatten. 

Kvinna i trappa som håller i ledstången och har en larmklocka på armen

2022-10-03

Välkommen till Streemi – Trollhättan Energis guide för ditt nya uppkopplade liv

Nu lanserar Trollhättan Energi Streemi. En helt ny guide där vi samlat allt som hjälper dig att välja din bästa lösning för bredband, telefoni, tv, trygghetslarm eller andra smarta "hemmatjänster" som erbjuds via vårt öppna fibernät.

Hand på ett element

2022-10-03

”Vargön Alloys minskade produktion påverkar inte Trollhättebornas fjärrvärme i vinter”

Vargön Alloys har aviserat en minskad produktion på grund av de höga elpriserna. Men det är under sommarhalvåret som Trollhättan använder restvärme från Vargön Alloys. Vintertid producerar Trollhättan Energi sin fjärrvärme med hjälp av rester från skogen och när det blir riktigt kallt, bioolja.