Höga betyg från kunderna: “Det känns gott i hjärtat”

Så här på Alla hjärtans dag känns det extra roligt att kunna konstatera att förtroendet från våra kunder fortsätter att öka. –  Vi får fantastiska siffror när det gäller både hur vi bemöter våra kunder och hur nöjd man är med oss som leverantör. Det känns gott i hjärtat, säger Trollhättan Energis vd Pia Brühl […]

Så här på Alla hjärtans dag känns det extra roligt att kunna konstatera att förtroendet från våra kunder fortsätter att öka.
–  Vi får fantastiska siffror när det gäller både hur vi bemöter våra kunder och hur nöjd man är med oss som leverantör. Det känns gott i hjärtat, säger Trollhättan Energis vd Pia Brühl Hjort.

Trollhättan Energi gör kontinuerliga kundundersökningar under året där vi ställer frågor om allt från prisvärdhet på el och fjärrvärme, till hur ofta man tar del av vår information. Den senaste undersökningen visar återigen genomgående väldigt bra resultat.

Trevligt bemötande och nöjda kunder

– Men extra glädjande är att nio av tio kunder säger att de är nöjda med oss och hela 97 procent tycker att vi har ett trevligt bemötande. Man kan tycka att det ska vara tio av tio och 100 procent, men vi ska komma ihåg att vår verksamhet spänner över ett väldigt brett fält och att vi ibland också måste hantera betalningsärenden och andra mindre roliga frågor. Då kan situationen förstås upplevas väldigt jobbig för kunden, påpekar Pia Brühl Hjort.

“Det vilar ett stort ansvar på oss”

Jämfört med övriga energibolag som gör motsvarande kundundersökning kontinuerligt, kan vi konstatera att Trollhättan Energi ligger i topp inom de allra flesta områden. Inte minst när det gäller just bemötande och kundnöjdhet.
– Med tanke på att vi vuxit så snabbt och så mycket både personal- och verksamhetsmässigt efter att flera av kommunens åtaganden förts över till oss, så är jag extra stolt över hur alla medarbetare inom våra olika affärsområden varje dag jobbar för Trollhättebornas bästa och för hela kommunens utveckling. Det är ett stort ansvar som vilar på oss alla för att vardagen i Trollhättan ska fungera, konstaterar Pia Brühl Hjort.

Bra relation med Trollhätteborna

Gänget på Kundservice har hundratals kundkontakter vare dag och kundservicechefen Henrik Larsson upplever, precis som mätningarna visar, att relationen med Trollhätteborna är väldigt bra.
– Och om något kör ihop sig eller det uppstår problem så gör vi alltid vårt bästa för att lösa det. Det gäller både oss här på Kundservice och alla som jobbar ute på fältet, med allt från elnät till sophämtning. Vi jobbar ju alla för samma sak och det är extra roligt att de allra flesta kunder upplever att de får snabb hjälp och återkoppling när de hör av sig, konstaterar Henrik Larsson.

VD Pia Brühl Hjort understryker att det, trots de fina siffrorna, är viktigt att inte slå sig till ro och vara nöjd.
– Att kunderna verkligen gillar oss känns fantastiskt. Det visar att vi gör många saker rätt, men inspirerar oss också att försöka bli ännu bättre.

 

Nyheten publicerad: 2020-02-14

Senaste nyheterna

Pappa och bebis borstar tänderna och tittar sig i spegeln

2021-09-28

Framtidsinvesteringar och underhåll fortsätter: Så justeras avgifterna vid årsskiftet

Trollhättan Energi fortsätter den långsiktiga satsningen på omfattande investeringar för att vidareutveckla avfallshantering, återvinning och infrastrukturen för el, vatten, avlopp och fjärrvärme. I enlighet med tidigare planering justeras avgifterna nästa år motsvarande totalt 82 kronor i månaden för en vanlig villakund. Samtidigt försvinner avgiften på 80 kronor för att lämna avfall och annat material till återvinning med släpkärra på Återvinningscentralen Håjum.

2021-09-27

Fler smidiga nyheter i Trollhättan Energis app

I dagarna uppdateras Trollhättan Energis app med fler smidiga funktioner. Förutom ett nytt och fräscht utseende ges du möjligheten att exempelvis styra när du vill ha påminnelsenotisen om din sophämtning. Plus att du får full överblick över dina fakturor och tjänster. - Nu kan kunderna se viss information från "Mina sidor" även i mobilappen och det vet jag att många har frågat efter, säger Kenneth Wilson, som ansvarar för utvecklingsprocessen.

2021-09-24

Idag firar vi Dagvattnets dag

Idag är det faktiskt Dagvattnets dag. Det är kanske inte den mest kända dagen, men vi på Trollhättan Energi hanterar dagvatten varje dag. Eller regnvatten, som det framför allt handlar om. Gatubrunnarna spelar en central roll.

Dalkjusan Karta Grävarbete

2021-09-23

Dalkjusans skola får fjärrvärme – så påverkas du

Arbetet med att ansluta Dalkjusans skola till fjärrvärmenätet startar upp i slutet av september. Senast innan jul ska arbetet i området vara klart. När förskolan är påkopplad så får även de värme tillverkat av skogsflis; värme som till stor del är märkt med en av världens tuffaste miljömärkningar, Bra Miljöval.

Sandra Magnusson är kvalitetsansvarig med fokus på hållbarhet

2021-09-21

Fler möjligheter till fossilfria val: Kör på biogas eller el

Trollhättan Energi har varit en pionjär inom biogasproduktion, distribution och etableringen av tankstationer. Nu skapas motsvarande förutsättningar för eldrift, då infrastrukturen av laddstolpar successivt byggs ut.

Tre tjejer står bakom en sopbil

2021-09-16

Ändrad sophämtning vecka 38

Du som har tömning under vecka 38 (utbildningsdag) ställer ut dina sopkärl en dag tidigare än ordinarie hämtningsdag och låter sopkärlen stå tills det är tömt.

Tre tjejer står bakom en sopbil

2021-09-15

Sommarhämtning slutar vecka 38-39

Sommarhämtning av hushållsavfall slutar vecka 38 eller 39.

Benny Hermansson och Gert Olofsson, MIM Construction och Peter Engström och Mia Biselius, Trollhättan Energi

2021-09-08

Succé för Kraftkombo Företag: “Det ger jämnare elkostnader över tid”

Satsningen på Kraftkombo har blivit en succé. På ett knappt halvår har närmare 20 lokala företag beslutat sig för att köpa sin el tillsammans med Trollhättan Energi. - Det är just det som är grejen. De lokala företagen köper elen tillsammans med oss. Inte av oss, understryker energirådgivaren Peter Engström.

Sandra Magnusson är kvalitetsansvarig med fokus på hållbarhet

2021-09-06

Hundra procent fossilfritt 2030

Senast 2030 ska Trollhättan Energi se till att alla bolagets produkter och tjänster är helt fossilfria. Det omfattar hela värdekedjan; från råvara till tillverkning, leverans och användning av företagets produkter och tjänster ute hos alla privat- och företagskunder. - Det innebär att vi ställer ökade krav även på våra leverantörer och samarbetspartners. Och när det gäller vår egen verksamhet inom bolaget ska vi vara helt fossilfria redan 2025, deklarerar vd:n Pia Brühl Hjort.

Två killar i byggkläder står vid ett stort schakt

2021-09-02

Borrning avslutar dagvattenseparering på Österlånggatan: ”Vi passar på när kanalen är tömd”.

Arbetet med att förebygga källaröversvämningar på Österlånggatan, Nygatan, Riddaregatan och Lilla Håjumsgatan är nu inne på slutspurten. Denna vecka pågår arbetet med att borra den sista biten från Österlånggatan, igenom berget, för att kunna leda regnvattnet rakt ut i Göta Älv.

Mia Biselius

2021-09-01

Därför är elpriserna höga just nu

- Just nu är det många som hör av sig till oss och undrar över hur de ska göra, säger Mia Biselius, elhandelsansvarig hos Trollhättan Energi.

Elnät mot himmel

2021-08-27

Så går det med driftsättning av markbundet elnät i Norra Björke och Åsaka: ”Vi har kommit halvvägs”

Trollhättan Energi har under många år successivt ersatt luftburna ledningar med markledningar, för att minimera risken för strömavbrott på grund av nedfallna träd som faller på ledningarna. Åsaka och Norra Björke har varit ett prioriterat område att driftsätta just på grund av återkommande avbrott som bland annat höststormarna varit orsak till.