Logga in med BankID för fortsatt fullservice i appen

Vill du ha fortsatta påminnelser med information om hämtningsdagar i Trollhättan Energis app, så måste du logga in med BankID senast idag den 1 oktober. - BankID gör det säkrare för kunden och öppnar upp för många nya servicefunktioner framöver, säger Kenneth Wilson, som ansvarar för apputvecklingen.

Appnyheter den 1 september 2020

  • Du loggar in säkert med BankID och får på sikt tillgång till en rad nya funktioner och tjänster
  • Du som står för avfallsabonnemanget hos Trollhättan Energi kan lägga till fler användare, så de också får pushnotiser inför hämtningsdagar
  • Du kan tillfälligt styra påminnelser om sophämtning till en granne eller anhörig om du är bortrest, eller vice versa
  • Du kan se fler adresser och kan välja att få pushnotiser för vissa eller alla adresserna du har tillgång till
  • Efter 1 oktober kan du inte längre se och få pushnotiser inför dina hämtningsdagar utan BankID
  • De generella delarna av appen med öppettider, nyheter, driftinformation, lediga jobb och avfallsguiden kommer inte heller framöver att kräva något inlogg efter 1 oktober

Logga in med ditt BankID i vår uppdaterade app!
Med start den 1 september 2020 loggar du in med ditt BankID i den uppdaterade versionen av Trollhättan Energis app. Det ger dig möjlighet till en rad nya funktioner som vi kommer att utveckla appen med framöver. Senast den 1 oktober 2020 måste du logga in med BankID för att få påminnelser i form av pushnotiser för din sophämtning och få tillgång till alla kommande nya funktioner.

Nyheten publicerad: 2020-10-01

Senaste nyheterna

2024-10-17

Premiär på Drottningtorget för Mobil Återvinningscentral

Nu ska det bli ännu lättare att sortera i Trollhättan. Den nya satsningen på Mobil Återvinningscentral blir ett viktigt komplement till Återvinningscentralen Håjum. – Förhoppningen är att vår mobila återvinningscentral ska turnera runt i Trollhättans stadsdelar, säger Renhållningsteknikern Anders Brodd. Den rullande centralen lanseras nu under tre premiärlördagar på Drottningtorget den 26 oktober, 16 november och 14 december klockan 11-14.

2024-10-09

”Vi behöver en stark ekonomi för att finansiera framtidens vatten- och energiförsörjning”

Trollhättan Energis styrelse har nu beslutat om avgiftsjusteringarna för vatten, avlopp, avfallshantering och elnät för 2025. Avgiften för fjärrvärme ska också justeras, men nivån är ännu inte beslutad. Fiberavgiften justeras så att alla kunder betalar samma månadsavgift, oavsett var i kommunen du bor. De nya avgiftsnivåerna gäller från 1 januari 2025.

2024-10-03

Nyheten Kraftkombo: Ger hushåll och småföretag ett elavtal som har det bästa av två världar

Nu kan du få både rörligt och fast elpris. Efter de senaste årens oro på elmarknaden har Trollhättan Energi nämligen tagit fram ett helt nytt elavtal för att öka pristryggheten för kunderna. Det gör att du kan ta vara på det bästa med både rörligt och fast elpris. – Kraftkombo Hem och Kraftkombo Småföretag kombinerar det bästa av två världar och ger ett jämnare pris över tid, säger Mia Biselius, elhandelsansvarig på Trollhättan Energi.

2024-09-24

Höstpremiär för podden Trash Talk: Om vattkoppor, fast fashion och hur vi återvinner våra kläder

Om vi slutade tillverka kläder här och nu, så skulle världen ändå ha kläder för sex generationer framåt. Överproduktionen och överkonsumtionen innebär en stor belastning på klimatet. Dessutom hamnar merparten av kläderna i soporna, när vi inte använder dem längre.

Gruppbild med personalen på Arvidstorp

2024-09-20

Biologisk mångfald på Arvidstorp

Det började med en idé om att göra arbetsplatsen finare, ett litet frö som visade sig växa till ett helt projekt för biologisk mångfald.

Luftburet elnät

2024-09-13

Samråd: Nu vill vi veta vad du har att säga om vår nätutvecklingsplan

Vi har tagit fram en nätuvecklingsplan på uppdrag av Energimarknadsinspektionen. Planen är framtagen för att öka förutsättningarna för omställningen till ett mer hållbart energisystem. Ett energisystem som är flexibelt och har förmågan att anpassa sig efter de förutsättningar som råder i varje ny situation och där det finns plats för ännu mer fossilfri el. Nu finns det chans att komma med synpunkter på planen, skriftligen via ett formulär på vår hemsida, senast den 27 oktober.

Rinnande kran

2024-09-06

Dags att läsa av vattenmätaren?

Är du en av dem som själv behöver läsa av din vattenmätare och rapportera in mätarställningen till oss? I så fall kommer du att få ett sms eller mejl från oss i dagarna om att det är dags att läsa av vattenmätaren. Senast 31 oktober behöver vi få in din mätarställning.

Kartbild över vilket område som berörs av arbetet.

2024-09-03

Nu startar arbetet med att framtidssäkra södra centrum

Vatten- och avloppsledningsnätet under södra centrum är i dåligt skick och hårt drabbat av såväl källaröversvämningar som rörbrott och vattenläckor. Under hösten 2024 kommer Trollhättan Energi därför att påbörja ett omfattande arbete för att separera spill- och dagvattenledningarna i området.

Medarbetare återvinning på Trollhättan Energi

2024-09-02

Ändrad sophämtning vecka 37 (Utbildningsdagar för vår personal)

Du som har tömning under vecka 37 ställer ut dina sopkärl en dag tidigare än ordinarie hämtningsdag och låter sopkärlen stå tills det är tömt.

2024-08-16

Så mycket av ”evighetskemikalien” PFAS finns i Trollhättebornas dricksvatten

Under de senaste åren har PFAS-kemikalier varit på tapeten av olika anledningar. Nya reningskrav, uppmärksammade rättsfall och ett ökat medialt intresse har satt fokus på denna grupp kemikalier som inte kan brytas ner i naturen. Det är ett växande problem över tid. Från och med 1 januari 2026 sänks det tillåtna gränsvärdet för PFAS-halter i dricksvatten i hela EU. Trollhättebornas dricksvatten håller sig under gränsvärdena.

2024-08-09

Avbrott i fjärrvärmenätet under vecka 33 och 34 på grund av underhållsarbete

Arbetet innebär kortare avbrott i fjärrvärmenätet under kvällstid 12/8 samt 19/8.

Blå pratbubbla med ett

2024-07-18

Utsättning av el och fiber pågår i Trollhättan

Just nu får vi samtal från kunder som frågar om personer som gör så kallad utsättning på deras tomt. Alltså markerar var el, fiber och telefonkablar går.