Kvinna visar en mobiltelefon mot kameran

Få koll på din elanvändning via Trollhättan Energis app och Mina sidor

Just nu får vi en del frågor om de höga elpriserna och vad du som kund kan göra. Ett tips för att få lite bättre koll på hur just du använder din el är att ladda ner Trollhättan Energis app eller logga in på Mina sidor för att se din personliga statistik under Min elanvändning.

– Att elpriserna just nu är högre än vad de normalt brukar vara är inget unikt för Trollhättan Energi utan något som är samma i hela landet, menar Mia Biselius Elhandelsansvarig på Trollhättan Energi.

Elpriserna beror bland annat på mindre regn på “rätt” ställen och att kärnkraftverken varit under revision under sommaren och därför inte gått på full kapacitet. 

I klippet berättar Mia om hur du kan få bättre koll på din elanvändning genom att logga in på Trollhättan Energis app eller Mina sidor.

Tidigare nyhet där Mia resonerar kring valet av fast eller rörligt elavtal

Få koll på din elanvändning via Trollhättan Energis app och Mina sidor
Logga in på Trollhättan Energis app eller på Mina sidor och klicka på Min elanvändning för att få bättre koll på hur just du använder din el.

Kontakt

Kundservice: 020-89 90 00 eller kundservice@trollhattanenergi.se 

Läs mer om Trollhättan Energis appar
Logga in på Mina sidor

Nyheten publicerad: 2021-10-25

Senaste nyheterna

En grupp distributionselektriker framför ett ställverk

2022-09-26

Avgiftsjusteringar 2023: För fortsatta investeringar och underhåll

Trollhättan Energi fortsätter med långsiktiga investeringar och löpande underhåll för att vidareutveckla avfallshantering, återvinning och infrastrukturen för el, vatten, avlopp, fiber och fjärrvärme. Vid årsskiftet innebär det en avgiftsjustering motsvarande 99 kronor i månaden för den vanligaste villakunden, utan fjärrvärme. Den ökade inflationen och världslägets stora inverkan på energisektorn påverkar de nya avgiftsnivåerna. Framför allt inom elnät och fjärrvärme.

2022-09-26

“Förbered dig – och undvik att hamstra”

Denna måndag är starten på den årliga Krisberedskapsveckan. De senaste åren med pandemi och Rysslands invasion av Ukraina har gjort att vi alla insett att vi måste vara beredda på att allting inte alltid fungerar som vanligt. - Vi behöver inte hamstra i panik, utan i stället lära oss att alltid ha en grundberedskap som gör att vi kan klara oss ungefär en vecka om viktiga samhällsfunktioner som el, värme och vattenförsörjningen sätts ur spel, säger Trollhättan Energis Informations- och säkerhetsansvarige Johan Bogfors.

Järnvägsbron i Trollhättan upplyst på kvällen

2022-09-21

Bli mer energismart i vinter – öppet hus den 10 oktober

Vi får många samtal och besök från oroliga kunder. Elpriserna slår rekord och vi har en vinter framför oss. Därför bjuder vi in till öppet hus där du får reda på hur el- och energimarknaden fungerar och vår roll. Vi ger också tips och trix på hur du kan bli mer energismart. Och - framför allt vill vi ge dig chansen att ställa frågor till oss. Välkommen!

Faktura elsladd

2022-09-08

“Vi planerar inte att säga upp bundna avtal”

Under gårdagen rapporterades det om att elbolag tittade möjligheten att säga upp avtal på grund av en oförutsedd händelse relaterad till Rysslands krig i Ukraina.

Tre tjejer står bakom en sopbil

2022-09-02

Ändrad sophämtning vecka 36

Du som har tömning under vecka 36 ställer ut dina sopkärl en dag tidigare än ordinarie hämtningsdag och låter sopkärlen stå tills det är tömt.

Två kvinnor håller ett diplom i kontorsmiljö

2022-08-29

Trollhättan Energi certifierad Schysst Elhandlare

Att bry sig om sina kunder och finnas nära tillhands som leverantör av trygga produkter och tjänster har alltid varit ambitionen för Trollhättan Energi. - Därför känns det såklart extra roligt att vi nu också ha fått certifieringen "Schysst elhandel" av branschorganisationen Energiföretagen Sverige. Vi uppfyller alla 18 kundlöften - och har dessutom lagt till ett nittonde, säger Mia Biselius, elhandelsansvarig hos Trollhättan Energi.

Mörka moln och blixtrar i regnet

2022-08-16

Mer regn väntas i veckan – så gör du om du har drabbats av en källaröversvämning

Måndagens åsk- och regnoväder orsakade översvämningar på flera håll i Trollhättan. Ovädret gjorde också att några kunder förlorade strömmen under en kort period.

2022-07-04

Streamad värme gav positivt klimatbokslut

Att så många företag och privatkunder streamar sin värme är en mycket starkt bidragande orsak till att Trollhättan Energis produkter och tjänster bidrar till att Trollhätteborna tillsammans undviker 42 000 ton koldioxidutsläpp under ett år. Det visar klimatbokslutet som gjorts för 2021.

Solen går upp över Trollhättan stad

2022-06-28

Just nu: fiber- och värmekunder fortfarande påverkade av gårdagens åskoväder

Just nu får vi in en hel del samtal från kunder som har problem med fiber, varmvatten och värme efter gårdagens åskoväder och strömavbrott. Vi jobbar så fort vi kan med att åtgärda felen.

Luftburet elnät

2022-06-28

Därför försvann strömmen i Trollhättan igår

Under måndagseftermiddagen drog ett kraftigt regn- och åskoväder in över Trollhättan vilket orsakade strömavbrott i stora delar av staden.

Tre tjejer står bakom en sopbil

2022-06-20

Ändrad sophämtning midsommarveckan (vecka 25)

Du som har tömning under vecka 25 ställer ut dina sopkärl en dag tidigare än ordinarie hämtningsdag och låter sopkärlen stå tills det är tömt.

2022-06-17

Nu är sprängningarna i avloppsreningsverket igång för utbyggd biologisk rening

I måndags 13 juni 2022 inleddes sprängningarna i berget vid Arvidstorps avloppsreningsverk. Lagom till julafton 2024 ska den utbyggda biologiska reningen vara färdig. - Nu börjar det på riktigt efter flera års projektering och planering, säger Synnöve Holm, Enhetschef Vatten hos Trollhättan Energi.