Extra kampanjvecka 15-21 februari: Byt till e-faktura och stöd Barncancerfonden.

Med anledning av den Internationella Barncancerdagen lördagen den 15 februari startar vi nu en extra kampanjvecka för e-faktura till förmån för Barncancerfonden under perioden 15-21 februari. – Det är sådana här kampanjer som gör att vår son har överlevt. Forskningen går framåt hela tiden, säger Therése Bennhage, mamma till  tvåårige Elliot som drabbades av leukemi. Therése var […]

Med anledning av den Internationella Barncancerdagen lördagen den 15 februari startar vi nu en extra kampanjvecka för e-faktura till förmån för Barncancerfonden under perioden 15-21 februari.
– Det är sådana här kampanjer som gör att vår son har överlevt. Forskningen går framåt hela tiden, säger Therése Bennhage, mamma till  tvåårige Elliot som drabbades av leukemi.

Therése var en av ambassadörerna i samband med Trollhättan Energis septemberkampanj för att byta till e-faktura. Det innebär att du får fakturan skickad direkt till din internetbank istället för via brev. Septemberkampanjen gav 54 525 kr till Barncancerfonden, tack vare att 727 kunder aktivt valde bort pappersfakturan.
– Det kändes helt fantastisk att så många ställde upp och jag hoppas att många tar chansen nu under den extra kampanjveckan också, säger Therése Bennhage.

“Det har varit en tuff period”

Efter en intensiv behandlingsperiod 2019 är Elliot nu färdigbehandlad och har börjat förskolan. Han går på återkommande rutinkontroller var tredje månad.
– Det har varit en tuff period, men vi är väldigt tacksamma över att Elliot mår bra nu. Och man har verkligen lärt sig att uppskatta det små och vardagliga sakerna i livet, säger Therése.

Så om du absolut inte har behov av att få din faktura från oss hemskickad i ett kuvert, har du nu en ny chans att på ett väldigt enkelt sätt stödja forskningen för att utrota barncancer. För varje kund som byter till e-faktura under perioden 15–21 februari, så skänker vi 75 kronor direkt till Barncancerfonden. Summan motsvarar ett års portokostnader.

Kundservice hjälper dig

– Förutom att man stödjer Barncancerfonden under kampanjveckan, så bidrar man också på sikt till att vi kan använda portopengarna till att fortsätta utveckla Trollhättans infrastruktur för el, vatten och avlopp istället, säger Trollhättan Energis Marknadschef Sten Kristensson.

Ring Kundservice, 020-89 90 00 vardagar kl 8-16, så hjälper vi dig att snabbt byta till e-faktura. Du kan också byta direkt i din internetbank eller logga in på ”Mina sidor”

Tack för ett gott samarbete.

Nyheten publicerad: 2020-02-15

Senaste nyheterna

Tre tjejer står bakom en sopbil

2021-06-17

Ändrad sophämtning vecka 25

Du som har tömning under vecka 25 (midsommarafton) ställer ut dina sopkärl en dag tidigare än ordinarie hämtningsdag och låter sopkärlen stå tills det är tömt.

Informationsskylt på återvinningscentralen

2021-06-15

Slipp köer – återvinn på “gröna dagar”

Så har tiden på året kommit då förrådsrensningar, trädgårdsröj och altanbyggen pågår för fullt runt om i Trollhättan. En tid som också innebär en hel del avfall som ska återvinnas på bästa sätt. Redan sommaren 2020 utökades öppettiderna på Återvinningscentralen Håjum och i maj öppnade en helt ny infart för att undvika köer på Verkmästarevägen.

skylt Arvidstorp avloppsreningsverk

2021-06-14

Rötgas på Arvidstorps avloppsreningsverk blir el och värme

Nu ska biogasproduktionen på Arvidstorps avloppsreningsverk ställas om och rötgasen från avloppsslammet, som tidigare blev biogas, ska istället bli el och värme. Avloppsreningsverket kommer därmed bli självförsörjande på värme och elen kommer täcka en del av elförsörjningsbehovet.

Tjej framför står lutad mot en stenvägg med skylt

2021-06-07

”Jag tror att branschen skulle må bra av fler tjejer.”

När Johanna Harling skulle välja utbildning stod det mellan hennes intresse, grisarna, och att lära sig någonting nytt, el och energi. Nyfiken­heten var den starkaste drivkraften. Nu är det bara tre veckor kvar till examen och det är en förvän­tansfull tjej som lämnar skolan och hoppar rakt in i den nya yrkesrollen som elmontör på Trollhättan Energi.

Kille och tjej framför datorn som tittar in i kameran

2021-05-20

Lättare att hitta rätt på trollhattanenergi.se

Ännu lättare att använda och lättare att hitta det som är viktigast för dig om kund. Det har varit utgångspunkten när vi på Trollhättan Energi nu uppdaterat hemsidan, som fått ett lite annat utseende.

2021-04-27

Vd Pia Brühl Hjort: “Vanan vid riskminimering har hjälpt oss”

När man som Trollhättan Energi ansvarar för samhällsviktig verksamhet, så finns det en vana vid riskminimering. - Det har hjälp företaget att hantera den pågående pandemin, konstaterar vd Pia Brühl Hjort, när hon i dessa bokslutstider summerar 2020.

Kenneth står vid sitt skrivbord med Trollhättan Energi-backdropp bakom

2021-04-22

Digitala möten med Trollhättans elever: Vardagshjälte-konceptet har ställt om

Under normala omständigheter möter Trollhättan Energis skolkommunikatör Kenneth Wilson tusentals trollhätteelever varje år. Men trots att skolbesöken och elevernas studiebesök vid Trollhättan Energis anläggningar inte går att genomföra just nu, så lever utbildningskonceptet "Bli en vardagshjälte" vidare. Kenneth har ställt om och genomför digitala möten istället.

Tre tjejer står bakom en sopbil

2021-04-21

Sommarhämtning börjar vecka 20-21

Sommarhämtning av hushållsavfall börjar vecka 20 eller 21.

Man står vid laddstolpe med Trollhättan Energilogga på

2021-04-14

Hjälp oss att utveckla Trollhättan Energi

Vi på Trollhättan Energi vill vara med och bygga en stad där det är gott att leva. Därför ser vi till att du har rent vatten i kranen, vi tar hand om avlopp och sopor och samtidigt levererar vi klimatsmart energi till både hushåll, företag och fordon.

Peab-personal gjuter ett tak. Två projektledare blickar över bygget.

2021-04-07

Efter elva månader av gjutning: “Nu är vi inne på slutspurten”

Våren 2019 påbörjades bygget med den nya slamhanteringen på Arvidstorps avloppsreningsverk och har sedan dess fortlöpt helt enligt plan. Den helt nya byggnaden börjar nu tar form - efter ungefär elva månader av gjutning.

Enkät Trollhättan Energi

2021-04-01

Kundenkät: Hjälp oss att utveckla kommunikationen kring avfall och återvinning

Avfall och återvinning är ett stort och viktigt verksamhetsområde för oss på Trollhättan Energi. Och för hela Trollhättan. Tillsammans hjälps vi åt att skapa en hållbar utveckling. Genom att svara på vår enkla och anonyma kundenkät hjälper du oss att även förbättra kommunikationen runt allt från källsortering till restavfall.

Luftburet elnät

2021-03-30

Strömavbrott i Norra Björke/Åsaka berodde på en trasig kopplingsstation

Klockan 11.00 idag fick vi larm om ett strömavbrott i områdena Norra Björke och Åsaka med omnejd. Cirka 1 000 kunder var då berörda. Efter felsökning kunde vi konstatera att en kopplingsstation var trasig. Norra Björke och Åsaka med omnejd har tidigare varit extra hårt drabbade av avbrott.