9 av 10 kunder är nöjda med Trollhättan Energi

2016-09-13

En kundundersökning gjord av IMA Marknadsutveckling visar att 9 av 10 kunder är nöjda eller mycket nöjda med Trollhättans eget energibolag, Trollhättan Energi.

– Låga priser på samtliga våra tjänster och produkter, en offensiv satsning på fiberutbyggnad i hela kommunen och en personlig kundservice kan vara några förklaringar. Men framförallt har vi duktiga medarbetare hos oss som gör det lilla extra för våra kunder, säger Sten Kristensson, marknadschef hos Trollhättan Energi.

Undersökningen visar att kunderna tycker bland annat att de får ett trevligt bemötande i kontakt med Trollhättan Energi, att hemsidan är bra och avbrotten få. Mätningar har gjorts regelbundet sedan 2013 och andelen nöjda kunder har under hela perioden legat mellan 85-90 procent.
– Jättekul att få reda på det, svart på vitt från en oberoende part. Det har sett bra ut i många år, men nu är våra kunder nöjdare än någonsin. Att vi skulle slå oss till ro och vara nöjda med det är däremot inte aktuellt. Givetvis vill vi att alla ska tycka om oss och då behöver vi bland annat bli bättre på att ge snabbare återkoppling och fortsätta göra vardagslivet så enkelt som möjligt för trollhätteborna. Ett konkret exempel på det är att från och med nästa år kommer våra kunder att få sina kostnader för våra tjänster/produkter på en faktura varje månad, säger Sten Kristensson.

 

Här hittar du undersökningen, NKI Energibolag 201605.

 

Sten Kristensson, marknadschef, Trollhättan Energi.

 

Change language

Vi använder oss av Google Translate