2019-03-05

Ny serie: Trollhättan Energi ger svar direkt

I den nya kortfilmsserien Trollhättan Energi ger svar direkt tar vi upp många av de vanligaste frågorna från våra kunder.
– Vår Kundservice för en ständig dialog med Trollhätteborna och via våra sociala kanaler satsar vi nu på att ge ännu bättre information, säger Sofi Kristiansson på kommunikationsavdelningen.

Att visa och berätta med hjälp av korta filmer är något Trollhättan Energi jobbat med i flera år.
– Men med den här serien blir vi ännu mer konkreta utifrån de frågor som våra kunder har. Det kan handla om allt från avfallspåsar till elbilsladdning, säger Sofi.

Trollhättan Energi har dryg 4300 följare bara på Facebook och via de sociala kanalerna ges information och inspiration, samtidigt som det är ett väldigt direkt sätt att få värdefulla synpunkter från alla kunder. Via vår app kan du som kund dessutom få löpande och aktuell information om allt från hämtningsdagar till driftstörningar.

Här kan du kolla in premiäravsnittet av Trollhättan Energi ger svar direkt, där Patrik Karlsson svarar på hur du laddar din elbil och hur mycket det kostar.

 
Trollhättan Energi