Vi söker en HR- och kvalitetschef
2020-06-29

Kan du få andra att glänsa? Då är du vår nästa stjärna.

Teknik och smarta lösningar i all ära, men vi tror på människan bakom tekniken. Nu behöver vi en HR- och kvalitetschef som skapar förutsättningar för att våra kompetenta medarbetare ska glänsa ännu mer. Allt vi gör påverkar i hög grad Trollhättebornas vardag och våra medarbetare är nyckeln till att leverera på topp och göra vardagen enkel och hållbar för våra kunder. Nu och i framtiden. Vill du vara en av oss?

Om jobbet

Vi söker dig som har ett intresse för energibranschen och erfarenhet från ledande ställning inom HR, där det arbetsrättsliga perspektivet är naturligt och invant. Om du har jobbat med kvalitetsledning är det ett stort plus.

I rollen som HR-/Kvalitetschef kommer du att vara anställd inom verksamhetsområde Administration, som innehåller avdelningarna HR/Kvalitet, IT/Säkerhet och Ekonomi. Totalt inom verksamhetsområde Administration jobbar 20 medarbetare. Du kommer att ingå i verksamhetsområdets ledningsgrupp och tillsammans stöttar ni våra affärer och kärnverksamheten inom dessa områden. Du rapporterar till Administrativ chef/vice VD, som sitter med i bolagets övergripande ledningsgrupp.

Avdelningen HR/Kvalitet har ett brett uppdrag och du kommer att leda ett team med 6 drivna och engagerade medarbetare. Ni ansvarar för allt från de klassiska HR-processerna och att tillhörande lagstiftning följs till att driva och utveckla en stark och positiv företagskultur, där en viktig del är arbetet med vårt arbetsgivarvarumärke. Inom området kvalitet finns ansvar för att samordna bolagets kvalitetsarbete såsom med ledningssystem, hållbarhetsarbete, upphandlingar samt ansvar för delar av bolagets fastighetsfrågor.

Du och ditt team har en betydande roll i att bolaget ska kunna leverera enligt affärsstrategin. Det är viktigt att du förstår affärerna och att avdelningen är ett stöd för företagsledning, chefer och för organisationen i stort. Ni utgör en viktig resurs för verksamhetens värdeskapande.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att:

  • Ha ett övergripande ansvar för samtliga processer inom områdena HR och Kvalitet
  • Säkra att avdelningens årshjul och verksamhetsplaner genomförs och följs upp
  • Leda, coacha och inspirera teamet av medarbetare inom avdelningen
  • Vara bolagets arbetsrättsspecialist och stötta chefer i vardagen
  • Ha mandatet att ansvara för exempelvis löneöversyn, löneprocess och facklig samverkan samt förhandling

Det här ska du kunna och ha tidigare erfarenhet av

  • Universitets-/högskoleexamen inom HR eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
  • Några års erfarenhet av ledande ställning, helst inom HR
  • Kunskap om och god, praktisk erfarenhet av arbetsrättsliga frågor
  • Goda kunskaper i Officepaketet
  • Lätt för att uttrycka dig i tal och skrift, på svenska och engelska
    B-Körkort

Det är meriterande om du har

  • Kunskap och erfarenheter inom kvalitetsledning, upphandling, fastighetsfrågor och hållbarhetsarbete
  • Erfarenhet av ledarskap på strategisk nivå samt att leda förändringsarbete

Personliga egenskaper

Som HR- och kvalitetschef är du lösningsfokuserad och motiverar, leder och stödjer utifrån verksamhetens behov. Du är strategisk och strukturerad med förmåga att tänka långsiktigt för bolagets bästa. Du tycker att det är stimulerande att samarbeta med människor, är serviceinriktad och prestigelös. Ditt engagemang, lyhördhet och kommunikativa förmåga är en nyckel till framgång i rollen, liksom ditt lugn och din analytiska förmåga.

I rekryteringen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi tror starkt på att människor i all dess underbara former bidrar till en skönare arbetsplats, att vi utvecklas och kan göra bättre saker för fler Trollhättebor. Därför strävar vi efter en arbetsplats med stor mångfald.

Vi erbjuder bland annat

  • Ett jobb där du påverkar Trollhättebornas vardag – varje dag. Tillsammans med oss bidrar du till att utveckla Trollhättan (med omnejd) till en bättre plats och till morgondagens hållbara och klimatsmarta samhälle
  • Ett härligt gäng – vi är omkring 20 anställda på Verksamhetsområde Administration, som innefattar avdelningarna HR/kvalitet, IT/Säkerhet och Ekonomi
  • En arbetsplats och ett företag som är mycket omtyckt av både medarbetare och kunder
  • Ett medelstort företag som växer så det knakar, men där spannet mellan beslut och handling är kort
  • Möjlighet till flexibel arbetstid
  • Aktivt arbetsmiljö-/hälsoarbete
  • Möjlighet till biogas- eller elbil (personalbil via löneväxling)
  • Friskvårdsbidrag

Ansökningsförfarande

När du söker tjänsten använder du ett elektroniskt ansökningsformulär. För att komma direkt till ansökningsformuläret klicka på Sök jobbet.

Har du frågor om ansökningsförfarandet kontakta gärna: Carina Gunnarsson, ProTalent, tfn 0760-400210. Önskar du ytterligare information om tjänsten kontakta gärna: Gunilla Samuelsson, Administrativ chef/vice VD, telefon 0520-49 75 81.

Sista ansökningsdag: 2020-08-24.
Vi tillämpar löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Anställningsform Tillsvidareanställning
Anställningens omfattning Heltid
Tillträde Enligt överenskommelse
Löneform Månadslön
Antal lediga befattningar 1
Sysselsättningsgrad 100%
Ort Trollhättan
Län Västra Götalands län
Land Sverige
Referensnummer 2020/10
Kontakt Gunilla Samuelsson, Administrativ chef/vice VD, 0520-497581, Carina Gunnarsson, ProTalent , 0760-400210
Sista ansökningsdag 2020-08-24

Sök jobbet.

 
Trollhättan Energi