2020-06-29

Går du igång på ledningssystem och sånt? Då vill vi kvalitetssäkra dig.

För att bli ännu mer vassa på vårt målarbete behöver vi säkra upp vårt kvalitetsarbete med en kvalitetsansvarig. Under flera år har Trollhättan Energi varit inne i expansivt skede. Nu behöver vi stärka upp med någon som vill bidra till att utveckla och samordna vårt affärsstödjande arbete med framförallt kvalitets- och ledningssystem, upphandlingar och hållbarhetsfrågor. Tycker du det låter spännande? Då vill vi gärna undersöka dina kvalitéer.

Om jobbet

Vi söker dig som har ett intresse för energibranschen och erfarenhet från att driva, utveckla och handlägga uppdrag inom området ”kvalitet”. Hos oss är begreppet kvalitet brett och innefattar samordning av bolagets hållbarhetsarbete, ledningssystem och delansvar för upphandlingar. Så har du en bred erfarenhet och dessutom från flera av dessa områden är det ett stort plus.

I din roll arbetar du tillsammans med olika funktioner inom bolagets affärsområden men också självständigt. Du driver ditt uppdrag strategiskt så att det gör skillnad i företaget, men är samtidigt bekväm med operativt arbete. I ditt arbete ingår att stötta företagsledning, chefer och medarbetare inom dessa områden, så att vi tillsammans kan uppfylla våra mål.

Du kommer att vara anställd inom avdelningen HR/Kvalitet som ansvarar för de klassiska HR-processerna och att tillhörande lagstiftning följs, för bolagets upphandlingar, kvalitets- och ledningssystem samt hållbarhetsarbete. Du ingår i ett team med 6 medarbetare och rapporterar till HR-och kvalitetschefen. Du är en del av bolagets lednings- och verksamhetsstöd. I teamet finns idag en driven medarbetare som kommer att vara din närmaste kollega. Därutöver finns 3 medarbetare inom HR samt 1 fastighetsansvarig.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att

Du kommer ansvara för och samordna uppdrag inom områdena Kvalitet, Hållbarhet och Upphandling:

  • Vårt bolagsgemensamma ledningssystem. Här drivs arbetet med din närmaste kollega men även med andra inom den Administrativa avdelningen
  • Bolagsövergripande kvalitetsledning där olika stödsystem utgör en del, såsom handläggning av exempelvis lagbevakning, körjournaler, uppföljning
  • Inom hållbarhet finns arbete både kopplat till verksamhet och till medarbetare. För vår verksamhet handlar det om att samordna och styra bolagets hållbarhetsarbete med fokus på miljöfrågor. Det finns ett uppdrag inom funktionen att samordna och utveckla arbetet med skyddskommitté och kemikaliehantering inom bolaget. En årlig hållbarhetsrapport tas fram som tydligt ska visa på resultatet av våra satsningar.
  • Genomförande och samordning av upphandlingar av exempelvis varor och tjänster. Inom funktionens uppdrag finns även arbete med entreprenadupphandlingar

Det här ska du kunna och ha tidigare erfarenhet av

  • Relevant examen från högskola/universitet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
  • Några års yrkeserfarenhet av samordning/utveckling inom relevanta områden
  • Goda kunskaper i Officepaketet
  • Lätt för att uttrycka dig i tal och skrift, på svenska och engelska
  • B-Körkort

Det är meriterande om du har

  • Kunskaper om och erfarenhet av kvalitetsarbete
  • Kunskaper om LOU och erfarenhet av upphandling
  • Kunskaper om miljö och erfarenhet av hållbarhetsarbete

Personliga egenskaper

Du behöver vara initiativrik och proaktiv men samtidigt lyhörd. Du har ett starkt driv och kan arbeta både självständigt och i team. Du är kvalitetsmedveten, har ett konsultativt och affärsmässigt förhållningssätt, är strukturerad och har förmåga att skapa förtroende. Du är lugn och lösningsorienterad, med en god förmåga att planera och prioritera. Det är viktigt att kunna hantera flera arbetsuppgifter samtidigt och att slutföra dem på utsatt tid.

I rekryteringen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi tror starkt på att människor i all dess underbara former bidrar till en skönare arbetsplats, att vi utvecklas och kan göra bättre saker för fler Trollhättebor. Därför strävar vi efter en arbetsplats med stor mångfald.

Vi erbjuder bland annat

  • Ett jobb där du påverkar Trollhättebornas vardag – varje dag. Tillsammans med oss bidrar du till att utveckla Trollhättan (med omnejd) till en bättre plats och till morgondagens hållbara och klimatsmarta samhälle
  • Ett härligt gäng – vi är omkring 20 anställda på Verksamhetsområde Administration, som innefattar avdelningarna HR/kvalitet, IT/Säkerhet och Ekonomi
  • En arbetsplats och ett företag som är mycket omtyckt av både medarbetare och kunder
  • Ett medelstort företag som växer så det knakar, men där spannet mellan beslut och handling är kort
  • Möjlighet till flexibel arbetstid
  • Aktivt arbetsmiljö-/hälsoarbete
  • Möjlighet till biogas- eller elbil (personalbil via löneväxling)
  • Friskvårdsbidrag

Ansökningsförfarande

När du söker tjänsten använder du ett elektroniskt ansökningsformulär. För att komma direk till ansökningsformuläret klicka på Skicka ansökan.

Har du frågor om ansökningsförfarandet kontakta gärna: Carina Gunnarsson, ProTalent, telefon 0760-400210. Önskar du ytterligare information om tjänsten kontakta gärna: Gunilla Samuelsson, Administrativ chef/vice VD, telefon 0520-49 75 81.

Sista ansökningsdag: 2020-08-24.
Vi tillämpar löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan!

Anställningsform Tillsvidareanställning
Anställningens omfattning Heltid
Tillträde Enligt överenskommelse
Löneform Månadslön
Antal lediga befattningar 1
Sysselsättningsgrad 100%
Ort Trollhättan
Län Västra Götalands län
Land Sverige
Referensnummer 2020/9
Kontakt Gunilla Samuelsson, Administrativ chef/vice VD, 0520-497581, Carina Gunnarsson, ProTalent , 0760-400210
Sista ansökningsdag 2020-08-24

 

Sök jobbet

 
Trollhättan Energi