Kontakta oss via telefon eller digitalt

Av omsorg för våra kunder, anställda och samhället i stort tycker vi det är viktigt att bidra till att smittspridningen av coronaviruset begränsas. På Trollhättan Energi ansvarar vi för en samhällskritisk verksamhet och ser exempelvis till att el, vatten och fiber funkar. Därför har vi nu stängt för besök och ber våra kunder att kontakta oss genom att ringa oss på telefonskicka e-post, chatta på denna sida eller skicka ett meddelande via Facebook Messenger om du har en fråga eller behöver hjälp med någonting.

Vi följer och agerar efter de råd och rekommendationer som berörda myndigheter och regeringen beslutar om.

Hjälp oss att hålla avstånd och minska köerna vid återvinningscentralen Håjum

Just nu är det extra hårt tryck på återvinningscentralen Håjum. För att kunna hålla trygga avstånd både för dig som besökare och vår personal, så måste vi nu  i coronatider vidta åtgärder för att begränsa antalet ekipage som är inne på stationen samtidigt. Det kan medföra längre köer än vanligt. Återvinningsstationen och Panta Mera-automaten är avstängda tills vidare.

Som besökare kan du hjälpa oss genom att:

  • Har du möjlighet att besöka återvinningscentralen på tisdagar, onsdagar och torsdagar, så är det normalt sett färre besökare då jämfört med fredag-måndag.
  • Har du enbart en mindre mängd avfall som du inte absolut behöver bli av med just nu, så är vi tacksamma om du avvaktar lite med ditt besök.
  • Har du möjlighet att betala med swish så får vi ett snabbare flöde, samtidigt som vi ökar tryggheten för vår personal genom att minimera hanteringen av kortläsare.
  • Ska du slänga förpackningar? Besök gärna någon av Trollhättans andra återvinningsstationer. Närmaste återvinningsstation hittar du vid ICA Jätten eller Pizzeria Träffen på Stamkullevägen.

Tillsammans kan vi bidra till minskad smittspridning och vi hoppas på din förståelse.

Senast granskad: 2021-04-22